چاپ این صفحه

در ارزيابي عملكرد سه ماهه اول سالجاري؛ سهم انتقال گاز منطقه 8 عمليات از مرز 8 ميليارد متر مكعب گذشت

در سه ماهه اول سالجاري بالغ بر 8 ميليارد متر مكعب گاز طبيعي از طريق تاسيسات و خطوط لوله منطقه 8 عمليات انتقال گاز منتقل شده است.

به گزارش روابط عمومي منطقه 8 عمليات انتقال گاز، فيروز خدائي، مديرمنطقه 8  با اعلام اين خبر گفت: مقدار گاز انتقالي از اين منطقه جهت مصارف خانگي، نيروگاهها، صنايع و صادرات در سه  ماهه اول سالجاري، 8 ميليارد و يكصد و نود و نه ميليون و 377 هزار متر مكعب بوده كه از اين مجموع بالغ بر 5 ميليارد متر مکعب گاز به شركت هاي گاز استانهاي آذربايجان شرقي، غربي، اردبيل، زنجان و كردستان تحويل گرديده است.

خدائي افزود: این ميزان گاز انتقالي از منطقه 8 عمليات انتقال گاز در مجموع افزایش بالغ بر 7 درصدی میزان گاز انتقالی، نسبت به مدت مشابه سال 1400 را نشان می دهد.

مدير منطقه 8 عمليات انتقال گاز ايران اظهار داشت: به دلیل حساسیت و اهمیت مصرف گاز طبیعی در بخش های مختلف، فعالیت ها در واحد هاي مختلف عملياتي با نظم و هماهنگی خاص به صورت شبانه روزی در حال انجام بوده تا هيچ مشكلي از بابت قطع و افت فشار گاز در فصول مختلف سال بوجود نيايد.

وي در ادامه بيان داشت: با در نظر گرفتن افت دما در اوايل نيمه دوم سال و كوتاه بودن فصل كاري در مناطق سردسير، ضرورت دارد استفاده بهينه از نعمت گاز طبيعي در كشور نهادينه شده و تمهيدات لازم جهت ارائه خدمات مطلوب و جلوگيري از هدر رفت اين انرژي پاك، صورت پذيرد.

398 بازدید
رای دادن به این مورد
(1 رای)
منتشر شده در اخبار اسلایدر
کد خبر: 1005