چاپ این صفحه

معاون وزیر نفت در امور گاز خبر داد:اعمال مؤلفه‌های متعدد بهینه‌سازی برای مدیریت مصرف گاز

در بحث بهینه‌سازی مصرف گاز می‌توان مؤلفه‌های متعددی ازجمله فرهنگ‌سازی، استفاده از خلاقیت و نوآوری، بهره‌گیری از ظرفیت‌های فناورانه، هوشمندسازی و ... را در دستور کار قرار داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، مجید چگنی، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با بیان این مطلب، توجه به فرهنگ‌سازی به منظور بهینه‌سازی مصرف گاز را مهم خواند و اظهار داشت: بحث فرهنگ‌سازی در  مصرف بهینه با تکیه بر مفاهیم ارزشی و دینی قابل جهت‌دهی است، منتهی نحوه این فرهنگ‌سازی در مجامع و گروه‌های مختلف تفاوت دارد؛ به‌عنوان مثال، با دیدگاه مخاطب‌شناسی، فرهنگ‌سازی مصرف بهینه در مدارس به یک نحو و در ادارات و صنایع و بخش خانگی به شکلی دیگر صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به توجه به ظرفیت‌های فناورانه و هوشمندسازی مدیریت مصرف، گفت: اقدام بعدی که برای بهینه‌سازی مصرف بسیار مهم و مفید است و در شرکت ملی گاز ایران به آن توجه شده، ایجاد توان «اعمال حاکمیت بر روی مصرف» از سوی شرکت با «نصب کنتورهای هوشمند» است؛ در واقع، ما به دنبال آن هستیم که با نصب کنتورهای هوشمند، ضمن افزایش دقت و سرعت کار، مصرف را نیز به‌صورت هدفمند پایش، کنترل و مدیریت کنیم.

چگنی توجه به مقوله «پاداش بهره‌وری هدفمند» را دیگر مؤلفه مؤثر در فرآیند بهینه‌سازی مصرف گاز دانست و تأکید کرد: به هر حال بین مصرف‌کننده‌ای که زمینه مصرف بهتر را با بهره‌وری تجهیزات فراهم کرده با مصرف‌کننده‌ای که اقدامی در این راستا نداشته، باید تفاوت قائل شد؛ در این زمینه، توجه به خلاقیت و نوآوری‌ها بسیار مهم است.

معاون وزیر نفت در امور گاز در پایان، با تأکید بر ضرورت تقویت ارتباطات بین سازمان‌ها و مسئولین استانی و شهرها به منظور ایجاد انسجام در زمینه فرهنگ‌سازی، افزود: بعضاً پیشنهادات نوآورانه و خلاقانه‌ای در رابطه با موضوع بهینه‌سازی از سوی همکاران در بخش‌های مختلف نیز مطرح می‌شود که به آن‌ها نیز باید توجه ویژه شود.

310 بازدید
رای دادن به این مورد
(0 رای)
منتشر شده در اخبار اسلایدر
کد خبر: 1045