چاپ این صفحه

معاون وزیر نفت در امور گاز: بهینه‌سازی مصرف انرژی، در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت و شرکت ملی گاز ایران است

بهینه‌سازی مصرف انرژی در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت و شرکت ملی گاز ایران است و اقدامات خوبی در این زمینه در سطح شرکت‌های تابعه و ستاد صورت گرفته است.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، حسن منتظرتربتی، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با بیان این مطلب، اظهار داشت:  سرانه مصرف انرژي كشور خصوصاً مصرف گاز طبيعي از سرانه بسياري از كشورهاي ديگر بالاتر است و بر همين اساس و به منظور جلوگيري از اتلاف در مصرف گاز، وزارت نفت و شركت ملي گاز ايران طرح کشوری بهينه سازي موتورخانه‌های خانگی و تجاری را در دستور کار قرار داده است.

وی ادامه داد: با توجه به این نکته بود که ابتدای سال تصمیم گرفتیم که از ظرفیت بند «ق» برای بهینه‌سازی و بهبود اوضاع موتورخانه‌ها در بخش خانگی و تجاری اقدام کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت: در واقع، بند «ق» باب جدیدی را در حوزه صنعت گاز باز کرده است، به این ترتیب که طی این چند سال اخیر، ما بدون استفاده از منابع دولتی توانسته‌ایم توسعه خوبی در حوزه گازرسانی داشته باشیم.

به گفته تربتی، بند یادشده، دارای دو بخش توسعه و جایگزینی سوخت و نیز بهینه‌سازی بوده که البته این بخش، کمتر مورد توجه قرار گرفته بود.

وی با بیان اینکه به رغم مشکلات و نگرانی‌های مالی، پروژه‌های گاز تداوم داشته و شرایط خوبی داشته‌ایم، گفت: دلیل آن، این بوده که منابع مالی از محل جایگزینی سوخت و صرفه‌جویی تأمین می‌شده است.

معاون وزیر نفت در امور گاز در ادامه، با اشاره به این که در سال جاری، ما در بخش مصارف خانگی و تجاری 13 درصد رشد داشتیم که به نظر می‌رسد به دلیل شیوع کرونا باشد، گفت: این در حالی است که در بخش صنایع عمده، ۶ درصد و در بخش نیروگاهی نیز، ۵ درصد افزایش مصرف و تأمین گاز داشتیم.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در پایان، خاطرنشان کرد: نگاهی به آمار و ارقام موجود، نشان می‌دهد که از ابتدای دولت تدبیر و امید تاکنون، با استفاده از ظرفیت بند «ق» در دو وجه گازرسانی و بهینه‌سازی، موفق شدیم 18 هزار روستا را گازرسانی کنیم که اگر این کار انجام نمی‌شد، باید روزانه یک میلیون کپسول برای این تعداد روستا تأمین می‌کردیم.

732 بازدید
رای دادن به این مورد
(0 رای)
منتشر شده در اخبار اسلایدر
کد خبر: 602