چاپ این صفحه

ركورد انتقال گاز شكست

مدیر عامل شرکت انتقال گاز ایران در بازدید از تاسیسات تقویت فشار گاز و مرکز بهره برداری خطوط لوله اردبیل، از ثبت رکورد جدید در تاریخ انتقال گاز کشور خبر داد.به گزارش روابط عمومی شرکت انتقال گاز ایران، مهدی جمشیدی دانا مدیر عامل این شرکت گفت: برای نخستین بار با انتقال بیش از 818  میلیون مترمکعب گاز در یک روز، رکورد انتقال گاز شیرین شکسته شد، که در مقایسه با رکورد ثبت انتقال گاز، افزایش 3 درصدی نسبت به سال 1398را نشان می دهد.

جمشیدی دانا با اشاره به نگهداری و تعمیرات برنامه ریزی شده در 86 تاسیسات تقویت فشار و بیش از 37 هزار کیلومتر خطوط لوله فشار قوی که معادل سه برابری طول قطر کره زمین می باشد، ادامه داد: در 8 ماهه نخست سال جاری 163 میلیارد متر مکعب گاز انتقال گاز به مبادی مصرف داشته ایم که در این بخش نیز افزایش 4 درصدی نسبت به سال گذشته رقم خورده است.
وی در ادامه به تمهیدات زمستانی با وجود محدودیت ها و شرایط خاص بهداشتی، پرداخت و اظهار داشت: بیش از هشت هزار و 300  کیلومتر پیگرانی هوشمند در مراحل مختلف، سه هزار و 200 کیلومتر پیگرانی تمییز کننده، بالغ بر 29 هزار و 218 کیلومتر نشت یابی خطوط لوله و 15 هزار و 500 متر مربع تعویض پوشش خط لوله از جمله اقدامات مهم بوده است.
مدیر عامل شرکت انتقال گاز ایران همچنین به پس انداز گاز طبیعی اشاره کرد و بیان داشت: مخازن ذخیره سازی در فصل سرما و در مواقع مصارف حداکثری به پایداری شبکه انتقال گاز کمک می کند که در 8 ماهه اول سال شاهد رشد 17 درصدی میزان تزریق گاز به مخازن سراجه و 26 درصدی شوریجه بوده ایم.
وی، از نیروی انسانی به عنوان سرمایه های ارزشمند سازمان یاد کرد و گفت: حدود 11 هزار نیروی متعهد و متخصص وظیفه نگهداری، تعمیرات و حفاظت خطوط لوله فشار قوی گاز را بر عهده دارند که حدود یک هزار بهره بردار به صورت 24 ساعته، انتقال گاز را در تاسیسات و خطوط لوله پایش می نمایند تا هیچ گونه خللی در پایداری انتقال گاز بویژه در فصل سرما بوجود نیاید.
مهدی جمشیدی دانا در پایان از تمامی مردم خواست تا با مصرف بهینه گاز طبیعی، شرکت انتقال گاز ایران را در تامین پایدار گاز به مبادی مصارف خانگی, تجاری و نیروگاهی یاری رسانند



703 بازدید
رای دادن به این مورد
(0 رای)
منتشر شده در اخبار اسلایدر
کد خبر: 634