چاپ این صفحه

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران خبر داد: انجام یک هزار و صد کیلومتر پیگرانی هوشمند خطوط انتقال گاز طی 4 ماه

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران از حمایت شرکت های داخلی برای دانش اندوزی و توانمندسازی در تعمیرات خطوط لوله انتقال گاز خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، مهدی جمشیدی‌دانا در جمع پیمانکاران پیگرانی هوشمند در ساختمان شرکت انتقال گاز، با بیان اینکه سالیانه امکان پیمان سپاری 5 هزار کیلومتر پیگرانی هوشمند خطوط لوله فشار قوی گاز وجود دارد، گفت: استفاده از تجربه و دانش شرکت های بومی و دانش بنیان، اولویت نخست این شرکت است.

وی افزود: این شرکت رتبه نخست در بین شرکت های نفتی و گازی از نظر کیفیت، سرعت و دقت در اجرای پیگرانی هوشمند را دارد و انجام یک هزار و صد کیلومتر پیگرانی هوشمند طی 4 ماه در سال جاری نشان دهنده توان علمی و تخصصی کارشناسان مجموعه شرکت انتقال گاز بوده که می توان گفت در این زمینه، رکورد تازه بین المللی ثبت شده است.

جمشیدی دانا در ادامه، پیمانکاران را شریک تجاری عنوان کرد و گفت: شرکت انتقال گاز ایران به عنوان بهره بردار، آمادگی کامل در استفاده از دانش و تجربه  و رشد و بالندگی شرکت های دانش بنیان را دارد و شرکت های داخلی نیز می بایست صلاحیت و تجهیزات خود را ارتقاء دهند.

وی با اشاره به اینکه بیش از 37 هزار کیلومتر خط لوله فشار قوی گاز در سطح کشور وجود دارد، بیان داشت: از این میزان، 35 هزار کیلومتر قابلیت پیگرانی هوشمند دارد که بر اساس دستورالعمل ها و اولویت بندی ها، هر خط لوله بین 5 الی 7 سال می بایست پیگرانی شود.

پیمان سپاری 3 هزار و 800 کیلومتر پیگرانی هوشمند

جمشدی دانا وظیفه شرکت انتقال گاز ایران را انتقال و فشارافزائی گاز طبیعی از مبادی تولید به مبادی تعیین شده مصارف داخلی و پایانه های صادراتی عنوان کرد و گفت: 3 هزار و 800 کیلومتر پیگرانی هوشمند در اواخر سال جاری و اوایل سال 1400 پیمان سپاری خواهد شد.

وی اظهار داشت: هدف ما جلوگیری از خروج ارز و سرمایه از کشور و توانمندسازی شرکت های داخلی است و امیدواریم روز به روز شاهد تاثیرگذاری بیشتر پیمانکاران و سازندگان داخلی در توسعه و آبادانی کشورمان باشیم.

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران با اشاره به اینکه پیگرانی هوشمند، بازرسی فنی خطوط لوله است که نتیجه آن گزارش پیگرانی است، گفت: معیارهای ارزیابی مالی، تجربه و دانش و حسن سابقه از مهمترین ارزیابی و ملاک انتخاب پیمانکاران است.

گفتنی است در ادامه جلسه، هر یک از پیمانکاران نقطه نظرات و پیشنهادها و چالش های خود را مطرح کردند.

809 بازدید
رای دادن به این مورد
(0 رای)
منتشر شده در اخبار اسلایدر
کد خبر: 653