چاپ این صفحه

وزیر نفت در ششمین کنگره راهبردی نفت و نیرو: شرکت ملی گاز ایران، رسالت اصلی خود را در حوزه توسعه گازرسانی انجام داده است

با رشد مصرف ۱۵ درصدی گاز در تهران و ۱۲ درصدی آن در کل کشور، هیچ شرکت گازی نمی تواند پاسخگوی این میزان رشد مصرف باشد.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، بیژن زنگنه، وزیر نفت در ششمین کنگره راهبردی نفت و نیرو با بیان این مطلب، اظهار داشت: ما در حوزه گاز، بسیار خوب عمل کرده و کارهای زیادی انجام دادیم که امروز نتیجه آن، تولید روزانه ۱۰۳۰ میلیون مترمکعب گاز طبیعی از میادین گازی است.

وی ادامه داد: با این روش مصرف، سقف افزایش تولید از میدان بزرگ پارس جنوبی نهایتا ۶۰ تا ۷۰ میلیون مترمکعب در روز خواهد بود و پس از آن، باید برای نگهداشت آن اقدام کنیم که در این راستا، بحث بهینه سازی مصرف سوخت بسیار اهمیت پیدا می کند.

زنگنه با بیان این که در توسعه گازرسانی، گام های بسیار مهمی برداشته شده، گفت: از نظر من، شرکت ملی گاز ایران، رسالت اصلی خود را انجام داده، هرچند احداث خطوط لوله های گاز اصلی و فرعی، تقویت شبکه و نگهداشت آن ازجمله کارهایی است که همچنان تداوم دارد.

وزیر نفت تصریح کرد: ما اکنون در آستانه جشن ۹۵ درصدی پویش سبز گازرسانی در کل کشور هستیم و جالب آن که تمام این اقدامات بدون هزینه ای برای دولت و با استفاده از منابع داخلی این صنعت انجام شده است.

وی در پایان، با اشاره مجدد به رشد مصرف و عدم مصرف بهینه گاز، اظهار داشت: فراموش نکنید که تولید به تنهایی تکافوی رشد مصرف نیست و باید این مهم را سرلوحه کارهای خود قرار دهیم.

734 بازدید
رای دادن به این مورد
(1 رای)
منتشر شده در اخبار اسلایدر
کد خبر: 666