چاپ این صفحه

وزیر نفت در افتتاحیه پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن ویژه کارکنان صنعت نفت: تفکر ، اندیشیدن و عمل به کلام قرآن، راهی برای رشد و سعادت بشریت

فرق انسان توسعه یافته و توسعه نیافته در اندیشیدن و تفکر است که به وضوح در قرآن بیان شده است.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت در مراسم افتتاحیه پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن ویژه کارکنان صنعت نفت که با حضور احمد مجیدی، مشاور وزیر و دبیر شورای فرهنگی و اقامه نماز وزارت نفت، حسن منتظر تربتی، معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت گاز ایران و جمعی  از مدیران ارشد برگزار شد، ضمن بیان مطلب فوق،بیان کرد: هدف از برگزاری چنین مسابقاتی انس گرفتن با این کلام الهی است که در وهله نخست، خواندن آن که فضیلت بسیاری برای آن ذکر شده موجب می شود کسانی که حتی وقت خواندن قرآن را ندارند به آن رجوع کنند.

وی ادامه داد:کتاب قرآن یکی از بزرگترین نعمت هایی است که خداوند بر ما ارزانی داشته که هیچ تحریفی در آن وجود ندارد و برای تمامی نسل ها و زمان ها بوده که می توان هدایت زندگی را در آن بدست آورد.

وزیر نفت در ادامه سخنان خود مفاهیم و آیات قرآن را در سه بخش توحید، اخلاق و شریعت معرفی کرد و افزود: در قرآن به موضوع توحید و بندگی خدا بسیار تأکید شده چرا که همه چیز تحت بندگی خدا معنا و مفهوم پیدا می کند و شرک که نقطه مقابل آن است به هیچ وجه خالق توانا پذیرای آن نخواهد بود و نمی بخشد از این رو تا موضوع شرک شناخته نشود، توحید شناخته نخواهد شد.

وی با بیان اینکه تاریخ بشر جزعبادت نیست، عبادت خدا و عبادت غیر خدا، تصریح کرد: بندگی خدا یعنی آزادگی و رهایی از هرچه غیر خدا است و برای رسیدن به بندگی و رهایی از شرک باید تلاش کرد و راه آن، اندیشیدن و تفکر در این کلام وحی است.

زنگه با بیان اینکه اندیشیدن و تفکر در کلام الهی راهی است برای ورود به دنیای عمیق و زیبای آن، گفت: فرق انسان توسعه یافته و توسعه نیافته در اندیشیدن و تفکر است که به وضوح در قرآن بیان شده است.

وی به موضوع اخلاق در قرآن اشاره کرد و افزود: موضوع اخلاق و خلق و خوی حسنه داشتن هم در قرآن بسیار بر آن تأکید شده و هم در روایات حضرات معصومین (علیها سلام) که مختص زندگی افراد با هم نمی شود بلکه رفتار با طبیعت و دیگر موجودات هم در آن بیان شده است.

زنگنه شریعت را از دیگر موارد بیان شده در قرآن عنوان کرد و گفت: نحوه عبادت، احکام، معاملات و .... نکاتی است که در خصوص شریعت بیان شده ولی از همه مهمتر در قرآن، توحید است که همه چیز تحت تأثیر آن قرار دارد.

زنگنه ادامه داد: تمامی این موارد انسان را به رشد و کمال می رساند از این رو باید تمامی تلاشمان این باشد که در مسیر خدا و تحت فرامین او باشیم چرا که خارج شدن از آن هم عواقب دنیوی و هم عواقب اخروی دارد.

وی در پایان ضمن آرزوی موفقیت برای همه شرکت کنندگان، گفت: امیدورام همه ما بتوانیم روز به روز با قرآن بیشتر انس داشته باشیم و  به نکاتی و دستوراتی که در آن هست عمل کنیم تا به راه سعادت برسیم.

در ادامه مراسم، احمد مجیدی، مشاور وزیر و دبیر شورای فرهنگی و اقامه نماز وزارت نفت نیز ضمن تبریک اعیاد رجبیه، بیان کرد:  در پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ویژه کارکنان وزارت نفت که دومین دوره آن به میزبانی شرکت ملی گاز این امروز برگزار می شود، 56 نفر در رشته های ترتیل، تحقیق، حفظ ( 5، 10، 20 و 30 جزء) و مفاهیم قرآن از چهار شرکت اصلی مسابقه خواهند داد، ضمن اینکه 10 نفر از داوران ملی و بین المللی در بخش آقایان و خانم ها در این دوره حضور دارند.

وی با بیان اینکه صنعت نفت به عنوان پیشران توسعه اقتصاد کشور است، گفت: در حوزه های فرهنگی و مسئولیت اجتماعی این صنعت یکی از شرکت های پیشرو است.

مجیدی در پایان، تصریح کرد: در خصوص فعالیت های قرآنی کارهای بسیاری انجام شده، که نمونه آن برگزاری مسابقات قرآن در سراسر صنعت نفت و شناسایی نخبگان قرانی چه در کارکنان و چه در خانواده آن ها است.

687 بازدید
رای دادن به این مورد
(0 رای)
منتشر شده در اخبار اسلایدر
کد خبر: 690