چاپ این صفحه

رییس جمهوری در ارتباط مستقیم با مرکز دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران: شرکت ملی گاز ایران در هفت سال و نیم گذشته کار بزرگی در زمینه گازرسانی انجام داده است

شرکت ملی گاز ایران در هفت سال و نیم گذشته کار بزرگی در زمینه گازرسانی به کل کشور انجام داده است. به گزارش روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی، رییس جمهوری در ارتباط تصویری با مرکز دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران، با تشکر از زحمات و خدمات کارکنان وزارت نفت در ایام تعطیل و بیان این مطلب، اظهار داشت: هرچند که مردم نیز باید قدردان نعمت خدادادی وجود گاز طبیعی در کشور و همچنین فرزندانی باشند که گاز را از عمق زمین استخراج، پالایش، انتقال و به درب منازل و مراکز صنعتی می‌رسانند

وی ادامه داد: امروز بیش از ۳۲ هزار روستا از گاز استفاده می‌کنند، درحالی که پیش از این، تنها ۱۴ هزار روستا از نعمت گاز بهره‌مند بودند.

رئیس جمهوری خاطرنشان کرد: در این دولت توانستیم گاز را به سیستان و بلوچستان برسانیم، در حالی که قبلاً مردم این منطقه از نعمت گاز بهره‌مند نبودند.

روحانی با اشاره به افزایش ۶ درصدی تولید گاز شیرین در یک سال اخیر، افزود: روزانه بیش از یک میلیارد مترمکعب گاز تولید می‌کنیم؛ لذا اگر در مصرف ۳۰ درصد آن صرفه جویی کنیم، با اندکی برنامه ریزی می‌توانیم صد میلیارد مترمکعب در سال گاز صادر کنیم.

رئیس جمهور گفت: نعمت خدادادی گاز می‌تواند میان کشور‌های شرق و غرب پیوند برقرار و همچنین درآمد بسیار خوبی نیز برای کشور ایجاد کند.

وی استفاده از منابع گازی را عامل ایجاد محیط زیستی سالم دانست و گفت: استفاده از گاز طبیعی منجر می‌شود نیروگاه‌ها از گاز استفاده کنند و هوای سالم تری داشته باشیم.

رییس جمهوری ادامه داد: نکته بسیار مهم این است که گاز موجب این شده که محیط زیست سالم تری داشته و روستاها، مراتع و سطح بیابان‌ها از بوته‌ها خالی نشوند و نیروگاه‌های ما بتوانند از گاز استفاده بهینه کنند که از مازوت استفاده نشود و هوای سالم تری در اختیار مردم باشد، بنابراین این گاز صنعت ما را به حرکت در می‌آورد و و هم به منازل مردم گرما بخشیده و هم محیط زیست را سالم نگه می‌دارد و در کنار آن موجب صنعت عظیم پتروشیمی نیز می‌شود.

روحانی افزود: نکته بعدی این است که ما علاوه بر این که قدرت کافی در تولید داریم، قدرت انتقال هم داریم؛ چراکه هردو نیاز است؛ یعنی هم تولید و انتقال و ذخیره سازی نیاز است و هم عناصری که در طول شبانه روز پای کار باشند. رییس جمهوری گفت: مردم بخوبی می‌دانند که سفر، رفت و آمد، زندگی و تمام وسایل حمل و نقلی که بار را از بنادر به مرکز کشور انتقال می‌دهند، به سوخت وابسته است.

وی در ادامه، پس از استماع گزارشی در خصوص تولید و انتقال گاز، گفت: شرکت ملی گاز ایران کار عظیم و بزرگی را در سال‌های قبل و بخصوص در این ۷ سال و نیم از عمر این دولت انجام داده که مردم باید قدردان این نعمت خداداد و فرزندان خود که این گاز را از عمق زمین استخراج و بعد پالایش و به درب منازل و مراکز صنعتی می‌رسانند، باشند.

روحانی افزود: این که از ۱۴ هزار روستایی که قبلا از نعمت گاز استفاده می‌کردند، الان بیش از ۳۲ هزار روستا از گاز استفاده می‌کنند و باز این رقم تا پایان این دولت هم افزایش پیدا خواهد کرد و این که در این دولت توانستیم گاز را به مرکز سیستان و بلوچستان برسانیم که قبلاً از نعمت گاز بهره‌مند نبودند، همه این‌ها کار بسیار ارزشمند و بزرگی است.

رئیس قوه مجریه در پایان، ضمن قدردانی از شرکت ملی گاز ایران به دلیل این که امسال در طول زمستان در زمینه گاز مشکلی نداشتیم، گفت: علیرغم این که برخی کشور‌هایی که می‌توانستند تبادل گاز داشته باشند، خیلی تمایل نشان ندادند، اما ما توانستیم روی پای خود ایستاده و گرما و امید را در زمستان به آن ها ببخشیم.

847 بازدید
رای دادن به این مورد
(0 رای)
منتشر شده در اخبار اسلایدر
کد خبر: 706