چاپ این صفحه

مدير منطقه 8 عمليات انتقال گاز: ایمن سازی تاسيسات تقويت فشار گاز با عمليات ساپورت گذاري لوله ها

مدير منطقه 8 عمليات انتقال گاز از اتمام موفقيت آميز پروژه ساپورت گذاري لوله هاي جابجا شده در pipe Rack تاسيسات تقويت فشار گاز مرگنلرخبر داد.

به گزارش روابط عمومي منطقه 8 عمليات انتقال گاز، فيروز خدائي، مدير منطقه 8 با اعلام اين خبر گفت: اين عمليات در راستاي ايمن سازي پايپينگ، پيشگيري و كاهش ريسك ناشي از مخاطرات احتمالي در حداقل زمان ممكن( كمتر از 12 ساعت ) با موفقيت پايان يافت.

خدائي افزود: در مرحله اول تمامي خطوطي كه از جانمايي اوليه جابجا شده بودند، توسط Chain Block به حالت اوليه برگردانده شد و سپس جهت جلوگيري از جابجايي لوله ها جوشكاري گايد انجام گرديد.

مدير منطقه 8 عمليات انتقال گاز اظهار داشت: پس از حصول اطمينان از عمليات مرحله اول، بمنظور جلوگيري از لرزش در لاينها، تفلن گذاري و شيم بندي براي لاينهاي ورودي و خروجي كمپرسور گاز واحدها صورت گرفت.

وي تصريح نمود: در تاسيسات مرگنلر بر روي Pipe Rack تعدادي لوله گاز با سايزهاي مختلف وجود دارد كه با گذشت زمان و به دليل تحمل نيروها و تنشهاي مختلف عملا از جانمايي اوليه طراحي بصورت طولي و عرضي جابجا شده و ساپورتها بار لوله ها را بصورت ناقص تحمل مي نمايند و اين امر ممكن بود در بلند مدت منجر به وارد شدن تنشهاي اضافي به لوله ها و اتصالات جوش آنها گردد.

خدائي در پايان ادامه داد: با توجه به لزوم پايداري انتقال گاز، عمليات ساپورت گذاري لوله ها همزمان با در سرويس بودن سه واحد و با رعايت نكات و مسائل بهداشتي، ايمني و فني با تكيه بر توان نيروهاي عملياتي منطقه انجام شد.

550 بازدید
رای دادن به این مورد
(0 رای)
منتشر شده در اخبار اسلایدر
کد خبر: 813