چاپ این صفحه

پيگراني قريب به 118 کیلومتر از خط انتقال گاز دوزدوزان به پايان رسيد

مدير منطقه 8 عمليات انتقال گاز از انجام پيگراني تميز كننده قريب به 118 كيلومتر از خطوط لوله 10 و 20 اينچ دوزدوزان/ اهر خبر داد.

به گزارش روابط عمومي منطقه 8 عمليات انتقال گاز، فيروز خدائي، مدير منطقه 8 با تاکيد بر انجام اين عمليات بمنظور افزايش راندمان و پايداري شبكه انتقال گاز، گفت: پيگراني خطوط انتقال گاز در اين منطقه عملياتي در راستاي وظايف قانوني و سازماني محوله تحويل گاز با شرايط استاندارد و سالم جهت شبكه ها و مصرف، در قالب دو برنامه زمان بندي شده و با رعایت دقیق دستورالعمل و استانداردهای عملیات پیگرانی خطوط لوله به پايان رسيد.

خدائي افزود: مهمترين تاثير اين عمليات تميز نمودن، زدودن رسوبات جدار و سطوح داخلي لوله و خارج نمودن ضايعات، اجسام احتمالي داخل لوله و ميعانات لوله جهت تحويل گاز طبيعي با شرايط استاندارد مي باشد.

مدير منطقه 8 عمليات انتقال گاز به وجود پيچيدگي ها و محدوديتهاي كاهش فشار بدليل مصارف منشعب از خطوط لوله مذكور اشاره كرد و اظهار داشت: عمليات مذكور بدليل لوپ بودن هر دو خط 10 و 20 اينچ در نقاط مختلف و وجود تاسيساتي كه محدوديت در حداقل فشار ورودي دارند (انشعاب نيروگاه هريس) نياز به آماده سازي شرايط خط بر اساس وضعيت و شرايط حاكم داشته كه اين مهم به خوبي در عمليات فوق انجام شد.

وي در ادامه، انجام پيگراني را باعث افزايش ضريب اطمينان پايدار و مستقل گاز در تحويل سوخت پاك به مصرف كننده ها و پایش مستمر سلامت و ایمنی خطوط لوله در زمان پيك مصرف عنوان كرد و از همكاري كارشناسان منطقه 8 عمليات انتقال گاز در صيانت از سرمايه هاي ملي و انجام عمليات ايمن تقدير و تشكر نمود.

خدائي در پايان سخنان خود ابراز اميدواري كرد: با اجراي پروژه پيگراني در خطوط انتقال گاز و تلاش مضاعف همكاران، شاهد پايداري مناسب انتقال گاز و كم شدن احتمال قطعي آن خصوصاً در فصل زمستان خواهيم بود تا فصل سرد امسال را نيز با سربلندي سپري نماييم.

532 بازدید
رای دادن به این مورد
(0 رای)
منتشر شده در اخبار اسلایدر
کد خبر: 824