چاپ این صفحه

وزیر نفت در بازدید از مرکز دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران تأکید کرد: رشد ۱۲ درصدی مصرف گاز طبیعی در کشور

با توجه به کاهش دما و افزایش مصرف گاز در سطح کشور، از هموطنان عزیز درخواست داریم در مصرف بهینه این نعمت الهی نهایت دقت را داشته باشند، ضمن آنکه برای پرمصرف ها نیز جرائمی در نظر گرفته شده که اعمال خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، جواد اوجی، وزیر نفت پیش از ظهر امروز 21 آبان در بازدید سرزده از مرکز دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران که با هدف بررسی آخرین روند تولید، انتقال و توزیع گاز صورت گرفت، با بیان این مطلب اظهار کرد: بر اساس پیش بینی ها، امسال زمستان زودرسی را خواهیم داشت که در همین آبان ماه خود را نشان داده، با توجه به این موضوع، در حال حاضر در بخش خانگی، تجاری و صنایع عمده 490 میلیون مترمکب مصرف گاز داشته ایم که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته که 350 میلیون مترمکعب بوده، 140 میلیون متر مکعب رشد مصرف را شاهد هستیم.

وی در ادامه، با بیان اینکه متاسفانه طی دو الی سه سال گذشته در بحث سرمایه گذاری در بخش تولید گاز اتفاقی صورت نگرفته است، بیان کرد: به همین خاطر تولید گاز مشابه سال گذشته بوده ولی افزایش مصرف 10 الی 12 درصدی را در تمام بخش ها شاهد بوده ایم.

اوجی افزود: از آغاز به کار دولت سیزدهم جلسات مختلفی را در دولت و وزارتخانه در بحث سرمایه گذاری در این صنعت داشتیم که خوشبختانه برنامه ریزی خوبی در این زمینه صورت گرفته که در این راستا، عملیات اجرایی را در بعضی میادین شروع کرده ایم؛ مانند توسعه میدان گازی پارس شمالی، تکمیل میدان گازی کیش و همچنین تکمیل فازهای پارس جنوبی؛ که قطعا این سرمایه گذاری ها دو الی سه سال زمان می برد تا به بهره برداری برسد.

وزیر نفت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کاهش 7 الی 8 درجه دما طی روزهای آتی و در پی آن افزایش مصرف گاز، تأکید کرد: نیاز هست که بحث بهینه سازی و افزایش مصرف گاز را کنترل کنیم، از این رو از هموطنان عزیز تقاضا دارم که در رعایت این موضوع، نهایت دقت را داشته باشند.

وی با تأکید بر فرهنگ سازی و اصلاح الگوی مصرف در جامعه از طریق ظرفیت های موجود، بیان کرد: با رعایت نکاتی ساده مانند رعایت دمای رفاه خانه بین 18 تا 21 درجه، پوشیدن لباس گرم و خاموش کردن وسایل گرمایشی بعد از اتمام کار و خارج از شدن از منزل، هم می توان هزینه گازبها را کاهش داد و هم دیگر عزیزان در اقصی نقاط کشور نیز از این نعمت بدون افت فشاری، بهره‌مند خواهند شد.

اوجی در پایان سخنان خود، با تأکید بر اینکه مشترکین پرمصرف و بدمصرف جریمه خواهند شد، تصریح کرد: هیچ گونه بحث افزایش گاز بها را نداریم، ولی 25 درصد از مشترکین، بالغ بر 50 درصد مصرف گاز کشور را دارند که هم در وزارت خانه و هم در دولت جریمه این گروه تصویب شده است.

574 بازدید
رای دادن به این مورد
(0 رای)
منتشر شده در اخبار اسلایدر
کد خبر: 842