چاپ این صفحه

معاون وزیر نفت در امور گاز: پدافند غیرعامل یک انتخاب نیست، بلکه یک الزام است

اکنون پدافند غیرعامل یک انتخاب نیست، بلکه یک الزام است.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، مجید چگنی، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در گردهمایی تخصصی رؤسای HSE و پدافند غیرعامل صنعت گاز کشور که با حضور معاون انرژی سازمان پدافند غیرعامل کشور، مدیرکل HSE و پدافند غیرعامل وزارت نفت و جمعی از مدیران ارشد ستادی و شرکت‌های تابعه در سالن همایش شهید رجایی ساختمان مرکزی شرکت ملی گاز ایران برگزار شد، با بیان این مطلب، اظهار داشت: ما بر این باوریم که HSE یک مقوله کاملاً تخصصی و دانشی است که با توجه به شعار سال؛ «تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین»، این موضوع می‌تواند فرصتی بسیار خوب برای استفاده شما عزیزان باشد.

وی ادامه داد: اصول و الزامات HSE تمام قد در خدمت پایداری و توسعه پایدار سازمان است، ضمن این که کمک می‌کند منابع ارزشمند انسانی سازمان نیز به‌طور کامل در خدمت سازمان باشند.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با بیان این که همه می‌دانیم این شرکت کاملاً عملیاتی بوده و مأموریتی که بر دوش دارد، بسیار حساس و حیاتی است، ادامه داد: این شرکت، شرکتی بسیار پرکار و به تبع آن، واحد HSE شرکت نیز باید همواره بیدار باشد.

چگنی تصریح کرد: این که در مقایسه با سایر شرکت‌ها در سطح بین‌الملل، شرکت ملی گاز ایران به لطف خدا و در سایه تلاش همه همکاران، شرکتی سرآمد و در سطح بسیار بالایی است، نشان از آن دارد که ما در تمامی سطوح و مقاطع باید با چشم باز عمل کنیم.

معاون وزیر نفت در امور گاز خاطرنشان کرد: با این حجم از تأسیسات در اختیار شرکت و نیروهای توانمند و شاغل و در مقایسه با شرکت‌های بزرگ دنیا، شرکت ملی گاز ایران به لحاظ ماهیت، تخصص و ارایه خدمات جزو شرکت‌های رده نخست جهان است، پس نباید از این موضوع غافل شد که چون ما یک شرکت عملیاتی هستیم و همیشه در معرض خطر؛ بنابراین باید همیشه هوشیار باشیم و بیدار و در این راستا، مسایل مربوط به HSE باید در اولویت باشد.

چگنی با اشاره به این که در حال حاضر، بسیاری از صنایع در کشور وابسته به گاز هستند، گفت: بنابراین اگر کوتاهی در بخش تولید، انتقال و توزیع صورت گیرد، این امر می‌تواند آسیب جدی به کشور بزند، پس رعایت الزامات و مقررات HSE که جهان‌شمول است و همه به اجرای آن، اذعان دارند، امری حیاتی است.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران حوزه HSE را یک حوزه چندوجهی خواند و گفت: HSE یک سیستم جامع اجرایی و عملیاتی  است که اگر اصول و الزامات آن رعایت شود، حوادث بسیار کم شده و این مساله‌ای است که همه روی آن اتفاق نظر دارند.

وی اظهار داشت: به اعتقاد من، ما می‌توانیم جهاد مستمر را برای شرکت ملی گاز ایران در نظر بگیریم؛ چراکه همیشه همکاران ما در امر خدمت‌رسانی شبانه‌روزی به مردم، آماده‌اند.

معاون وزیر نفت در امور گاز در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار داشت: لزوم و الزامات HSE و پدافند غیرعامل می‌تواند سازمان را کاملاً دگرگون سازد، بهره‌وری سازمان را بالا برده، هزینه‌ها را کاهش دهد و این امکان را فراهم ‌آورد تا سازمان به حیات و مأموریت خود ادامه دهد.

چگنی در پایان، با تشکر از تمامی دست‌اندرکارانی که شبانه‌روز در تلاش هستند تا در خدمت‌رسانی به مردم، وقفه‌ای پیش نیاید، گفت: اگر می‌خواهیم فرهنگ HSE را در سازمان نهادینه کنیم، باید آموزش‌های مبتنی بر استانداردهای جهانی را ارائه دهیم؛ چراکه این حوزه تا قوی نباشد نمی‌تواند از دیگران افرادی قوی و متخصص بسازد تا راهگشای خدمت به نظام و مردم باشند.

گفتنی است در ادامه این مراسم، تفاهم‌نامه‌ای درخصوص اجرای طرح‌ها و پروژه‌های پدافندی میان شرکت ملی گاز ایران و سازمان پدافند غیرعامل کشور به امضا رسید.

399 بازدید
رای دادن به این مورد
(0 رای)
منتشر شده در اخبار اسلایدر
کد خبر: 983