چاپ این صفحه

معاون وزیر نفت در امور گاز در مراسم تودیع و معارفه رییس حراست شرکت ملی گاز ایران؛ صیانت از تأسیسات و نیروی انسانی یکی از وظایف مهم حراست صنعت گاز است

تأمین بیش از ۷۵ درصد انرژی کشور با سوخت گاز که حساسیت و اهمیت این صنعت را چند برابر کرده، ما را به این باور می‌رساند که حراست صنعت گاز از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است؛ به‌ویژه که در حال حاضر تمام مشترکین خانگی، تجاری، صنعتی و ... این سوخت پاک و در کل، اقتصاد کشور به این سوخت و انرژی مهم وابسته شده‌اند.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، مجید چگنی، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران امروز ۲۰ شهریورماه، در مراسم تودیع و معارفه اعضای اصلی و علی‌البدل هیأت‌مدیره و رییس حراست شرکت ملی گاز ایران که در حاشیه جلسه هیأت‌مدیره برگزار شد، با بیان این مطلب، اظهار داشت: از این رو، امنیت پایدار این صنعت چه از بُعد تأسیسات و چه از بُعد نیروی انسانی، یکی از وظایف مهم حراست است که به‌عنوان چشم بینا و گوش شنوای سازمان باید در حفظ و صیانت از این موارد، تلاش کند.

وی ادامه داد: علاوه بر موارد ذکرشده، بحث مربوط به حراست فیزیکی نیز با این حجم از شبکه‌های گاز شهری و روستایی، ایستگاه‌های تقویت فشار و ... بسیار مهم و از اهمیت خاصی برخوردار است.

چگنی با بیان این که مسئولیت‌های بیشتری همانند حفظ اسناد و مکاتبات طبقه‌بندی‌شده، فناوری اطلاعات و ... به مسئولیت‌های این امور افزوده شده، گفت: تمامی این نکات و مسئولیت‌های اضافه‌شده نشان از نقش حساس نيروهاي حراستي بر حفاظت و هوشياري در تمامي زمينه‌ها دارد؛ ضمن آن‌که توجه به جايگاه ويژه نيروي انساني و ارزش نهادن به کرامت انساني، همواره زمينه‌ساز رشد و تعالي سازماني بوده و علاوه بر تقويت همت و تعصب سازماني در كاركنان، تعامل، مشاركت و تكريم را در انجام وظايف محوله، نهادينه مي‌كند.

معاون وزیر نفت در امور گاز واحدهاي حراستي را دستگاه‌هاي مورد اطمينان هر سازمان عنوان کرد و افزود: نقش این واحد به اندازه‌ای مهم و حیاتی است که می‌دانیم با تخصصي وكارآمدي‌تر شدن اين مجموعه، ساير بخش‌هاي سازمان نيز تقويت خواهد شد.

وی صيانت از سرمايه‌هاي ملي و تكريم و پاسداشت ارزش‌هاي انساني كاركنان را از اولویت‌های اصلی حراست و زمينه توسعه پايدار عنوان و تصریح کرد: نيروهاي حراستي بايستي دفاع از ارزش‌هاي نظام را سرلوحه كارها و اقدامات خود قرار داده و با شناسايي عوامل خطرساز و نابسامان، از سرمايه‌هاي ملي صيانت کنند.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با اشاره به این‌که در شرایط حساس کنونی، کارکنان حراست، چشم بیدار و ذهن آگاه صنعت نفت و گاز بوده و باید بیش از پیش جهت اعتلای مجموعه تلاش کنند، اظهار کرد: حراست در هر سازمان، جزیی از سیستم و نظام سازمانی بوده و باید در راستای تحقق اهداف سازمانی مانند تولید پایدار، همگام با دیگر دست‌اندرکاران، محیط امنی را برای کارکنان ایجاد ‌کند.

وی در پایان، با تشکر از حسین علیزاده، رییس سابق حراست شرکت ملی گاز ایران بابت تمامی تلاش‌های انجام‌شده در زمینه ارتقای این امور و تبریک به سیداحمد طباطبایی، سرپرست جدید حراست این شرکت، خواستار فعالیت بیشتر حوزه حراست در ارتقای این امور شد.

376 بازدید
رای دادن به این مورد
(0 رای)
منتشر شده در اخبار اسلایدر
کد خبر: 1044