چاپ این صفحه

توربین تاسیسات تقویت فشار گاز اردبیل تعمیر شد

در راستاي اقتصاد مقاومتي و خود اتکائی، كاركنان منطقه 8 عمليات انتقال گاز موفق به تعمير توربين شماره 3 تاسيسات تقويت فشار گاز اردبيل شدند.

به گزارش روابط عمومي منطقه 8 عمليات انتقال گاز، فيروز خدائي، مدير اين منطقه با اعلام اين خبر گفت: در راستاي اهداف خوداتكايي، كاركنان اين منطقه در جهت صرفه جويي، استفاده بهينه از امكانات موجود و مديريت زمان، چرخدنده هاي Manual Cranking Drive  توربين واحد 3 تاسيسات تقويت فشار گاز ارديبل در كمترين زمان ممكن تعويض و مجددا در مدار سرويس قرار گرفت.
خدائي افزود: با توجه به كارايي بيشتر توربين در تاسيسات منطقه، همواره بحث تامين و جايگزيني اين اقلام يكي از دغدغه هاي اساسي منطقه بوده كه در اين راستا با تلاش كاركنان منطقه، چرخدنده مخروطي(Gear Bevel Driven) و شفت (Horizontal Shaft Upper) و بليرينگ ها از انبار داخلي تهيه و با مشاركت، همفكري و همكاري متقابل با شركتهاي تعميركار داخلي، تعمير و به چرخه انتقال گاز وارد شد.
وی اظهار داشت: با تعويض و تعمير چرخدنده هاي اين توربين در داخل بدون حضور كارشناسان خارجي، ضمن تقويت توان و خودباوري کارکنان در جهت رفع نياز توربين هاي مشابه در سطح كشور، صرفه جويي قابل توجهي در زمان و نيروي كار صورت گرفته و همچنين موجبات جلوگيري از توقف قابل توجه توربين و اجتناب از انواع ريسكها را به دنبال خواهد داشت.
وي تصريح نمود: با عمليات مذكور، ارتعاش و چرخش بليدهاي توربين از حد آلارم به مقادير نرمال تقليل يافته و امكان بهره برداري ايمن و مطمئن از توربين مذكور براي بهره بردار فراهم مي گردد.
مدير منطقه 8 عمليات انتقال گاز با بیان اینکه آرایش توربین تاسیسات به صورت  سه بعلاوه یک می باشد، گفت: در فصل زمستان با حداکثر ظرفیت تمامی توربین ها، گاز در مدار سرویس قرار دارد.

739 بازدید
رای دادن به این مورد
(0 رای)
منتشر شده در اخبار اسلایدر
کد خبر: 637