شنبه 01 ارديبهشت 1403 برابر با 20 آوریل 2024

معاون وزیر نفت در امور گاز در بازدید از نمایشگاه ایران پلاست؛ امروز مسیر دفاع مقدس در جبهه‌های اقتصادی با رویکرد داخلی‌سازی در صنعت نفت تداوم دارد

شما با برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی و به نمایش گذاشتن توانایی‌های بخش‌های مختلف، همانند هم‌رزمانتان در ۸ سال دفاع مقدس، ثابت کردید اراده آن را دارید تا با تلاش هوشمندانه و شبانه‌روزی، می‌توانید شعار «ما می‌توانیم» را عملی کنید.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، مجید چگنی، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در حاشیه برگزاری دومین روز از شانزدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی ایران‌پلاست طی آیین رونمایی از سند روزآمد شده کاتالیست صنعت نفت و امضای ۶ قرارداد، تفاهم‌نامه و موافقت‌نامه میان شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی با شرکت‌های داخلی، با بیان این مطلب و با اشاره به سالروز آغاز جنگ تحمیلی و هفته دفاع مقدس، به اهمیت زنده نگاه‌داشتن یاد و خاطره شهدای گرانقدر اشاره کرد و گفت: هم‌زمانی این روزهای مقدس با نمایش تلاش‌های عزیزانی که ما را در بزرگ‌ترین صنعت کشور به مرز خودکفایی رسانده‌اند، نشان از تداوم راه آن عزیزان در جبهه‌ای جدید دارد.

وی ادامه داد: صنایع نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی مصداق بارز این نکته است که امروز مسیر جهاد و دفاع مقدس در جبهه‌های اقتصادی با رویکرد فعالیت‌های جهادی همچنان تداوم داشته و در این مسیر، از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کند.

چگنی با اشاره به دستاوردهای صنعت پتروشیمی در زمینه کاتالیست گفت: به لطف خدا و تلاش محققان کشور، شاهد رسیدن به مرزهای خودکفایی در تولید کاتالیست‌های مورد نیاز صنعت نفت تا سه سال آینده خواهیم بود.

وی در ادامه، افزود: امروز با امضای این اسناد در صنعت پتروشیمی، شرکت‌های دانش‌بنیان و پژوهشگران ایرانی ثابت کردند که هیچ کاری در صنعت پتروشیمی نیست که ایرانیان نتوانند از عهده آن بر آیند.

معاون وزیر نفت در امور گاز این نکات برجسته و توانایی‌های صنعت نفت در بومی‌سازی تجهیزات را بسیار حایز اهمیت دانست و تصریح کرد: این مهم نشان می‌دهد که هر روزی که از عمر انقلاب می‌گذرد، با این فعالیت‌های جهادی، شاهد رسیدن به دستاوردهای جدید در بخش‌های مختلف هستیم.

وی تصریح کرد: امروز شاهد آن هستیم که کاتالیست‌های مهم در صنعت پتروشیمی بومی‌سازی شده و این، نشان می‌دهد که راه توسعه، تنها از مسیر همگرایی و هم‌افزایی توانمندی‌ها بخش دولتی و بخش خصوصی امکان‌پذیر است.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در پایان، با بیان این‌که در سالی که به نام "تولید، دانش‌بنیان، اشتغال آفرین" مزین است، با تکیه بر توان سازندگان داخلی و نیروی انسانی ایرانی متخصص و سرمایه‌گذاران، تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت را تولید و بومی سازی خواهیم کرد، برای تمامی دست‌اندرکاران برگزاری این نمایشگاه و سازندگان تجهیزات این صنعت و داخلی‌سازی آن‌ها، آرزوی توفیق و سربلندی کرد.

284 بازدید
رای دادن به این مورد
(0 رای)
منتشر شده در اخبار اسلایدر
کد خبر: 1051

اوقات شرعی

ارتباط با ما

عضویت در خبرنامه سایت