پنج شنبه 09 فروردين 1403 برابر با 28 مارس 2024

پیش بینی و پیشگیری ارکان اصلی پدافند غیرعامل زيستي در منطقه 8 عمليات

مدير منطقه 8 عمليات انتقال گاز در حاشيه برگزاري مانور پدافند غيرعامل زيستي در تاسيسات تقويت فشار گاز چلوند، پیش بینی و پیشگیری را از اركان اصلي اين پدافند دانست.

به گزارش روابط عمومي منطقه 8 عمليات انتقال گاز، فيروز خدائي، مدير منطقه 8 عمليات، ضمن با اهميت خواندن موارد مرتبط با پدافند غيرعامل زيستي گفت: در حوزه پدافند غيرعامل، اولين بحث توجه به اصول ايمني زيستي است كه ضرورت دارد با برگزاري مانورهاي مرتبط در سازمان، توانمندي و آمادگي پرسنل سنجيده شود.

خدائي افزود: هر گونه آلودگي از نوع ويروسي يا ميكروبي تهديد زيستي بوده و مجموعه اقداماتي كه در جهت كاهش آسيب پذيري و حفظ سرمايه انساني انجام مي شود پدافند غير عامل بشمار مي رود.

مدير منطقه 8 عمليات انتقال گاز اظهار داشت: اين مانور از نوع B بوده كه طبق سناريوي از قبل تنظيم شده و با مشاركت و همكاري اعضاء ستاد بحران منطقه 8 عمليات انتقال گاز و تاسيسات تقويت فشار گاز چلوند به نحو مطلوب برگزارشد.

وي بر آموزش و فرهنگ سازی در حوزه پدافند غیرعامل تاكيد كرد و تصريح نمود: با توجه به اهميت پدافند غير عامل در سازمان، نياز است كه در اين حوزه، آموزش و فرهنگي سازي مد نظر قرار گيرد تا در سريعترين زمان ممكن بتوان در مواجهه با بيماري ها بصورت عملياتي اقدام كرد.

خدائي ادامه داد: پدافند زيستي در نظام سلامت، مهمترين نقش را در مقابله با تهديدات محيطي بر عهده دارد و برگزاري مانورهاي زيستي در ايمن سازي و ارتقاي تاب آوري سازمان موثر است.

گفتني است در اين مانور، احياي عملي قلب بر روي مانكن مخصوص احياء، موارد مرتبط با بيماريهاي باكتريايي، حمل مجروح فرضي و پدافند زيستي مورد آموزش قرار گرفت.

 

296 بازدید
رای دادن به این مورد
(0 رای)
منتشر شده در اخبار اسلایدر
کد خبر: 1077

آخرین اخبار

اوقات شرعی

ارتباط با ما

عضویت در خبرنامه سایت