جمعه 31 فروردين 1403 برابر با 19 آوریل 2024

وزیر نفت در حاشیه بازدید سرزده از مرکز دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران: تلاش شبانه روزی مجموعه شرکت ملی گاز ایران برای تامین گاز مورد نیاز هموطنان قابل ستایش است

وزیر نفت در جریان بازدید سرزده از مرکز دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران در روز جمعه 2 دی ماه ضمن تشکر و عرض خداقوت برای تلاش شبانه روزی همکاران در این شرکت به منظور تامین گاز مورد نیاز هموطنان؛ گفت: امسال یکی از سردترین ماه‌های دی در چند سال اخیر را خواهیم داشت، ضمن آن که پیش‌بینی می‌شود در هفته پیش‌رو به رکورد مصرف روزانه 650 میلیون مترمکعب گاز در بخش خانگی و تجاری برسیم.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، جواد اوجی وزیر نفت، صبح روز جمعه 2 دی ماه در بازدیدی سرزده از مرکز دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران در جریان آخرین وضعیت تولید، انتقال، توزیع  و مصرف گاز کشور قرار گرفت.

بر اساس این گزارش؛ وزیر نفت در این بازدید که با همراهی مجید چگنی، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران صورت گرفت، ضمن اطلاع از آخرین گزارش‌ها در خصوص میزان تولید (فرآورش) و مصرف گاز کشور که از سوی محمدرضا جولایی، مدیر مرکز دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران ارائه شد، گفت: با توجه به کاهش دمای هوا در هفته آینده، انتظار یکی از سردترین دی ماه‌ها را در چند سال اخیر داریم. همچنین ماندگاری این سرما نیز به نسبت سال‌های گذشته بیشتر خواهد بود.

وزیر نفت با بیان این‌که همکاران ما در مجموعه شرکت ملی گاز ایران به صورت یکپارچه و شبانه روزی در تلاش هستند، گفت: واقعا جای تشکر و عرض خداقوت به همکاران در شرکت ملی گاز ایران و بخش‌های بالادست در سکوها‌، پالایشگاه‌ها و خطوط انتقال داریم که در این روزها به صورت 24 ساعته در وضعیت آماده باش و خدمت‌رسانی به مردم هستند تا ان‌شاءالله در روند گازرسانی پایدار به هموطنان، خللی به وجود نیاید.

اوجی با اشاره به پیش‌بینی افزایش مصرف گاز در هفته‌ پیش‌رو تا بیش از 650 میلیون مترمکعب در روز در بخش خانگی و تجاری، اظهار کرد: این یک رکورد جدید و قابل توجه در بحث تامین گاز کشور است. کل قاره اروپا در حال حاضر برای تامین روزانه 220 تا 250 میلیون مترمکعب گاز دچار چالش شده، اما صنعت نفت و گاز این توان را دارد که روزانه 650 میلیون مترمکعب گاز برای مصرف هموطنان در ایران عزیز تامین کند.

وزیر نفت در ادامه، افزود: گاز نعمت خدادی و متعلق به همه مردم است و امیدواریم که هموطنان عزیز هم با بهینه مصرف کردن گاز به خادمان خود در مجموعه صنعت نفت و گاز کشور کمک کنند. با توجه به مشوق‌های خوبی که شرکت ملی گاز ایران برای مشترکین در بخش تعرفه‌ها در نظر گرفته است، هموطنان می‌توانند با انجام چند کار ساده از جمله حفظ دمای محیط منزل و محل کاز در 18 درجه، استفاده از لباس گرم و خاموش کردن وسایل گرمایشی در زمان ترک محل کار و منزل، تا 30 درصد به کاهش مصرف گاز کمک کنند.

در ادامه این بازدید، وزیر نفت طی ارتباط تلفنی با احمد باهوش، مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی در مرکز دیسپچینگ این مجتمع، در جریان آخرین وضعیت فرآورش گاز در بزرگترین پالایشگاه گازی کشور قرار گرفت.

282 بازدید
رای دادن به این مورد
(0 رای)
منتشر شده در اخبار اسلایدر
کد خبر: 1114

اوقات شرعی

ارتباط با ما

عضویت در خبرنامه سایت