جمعه 31 فروردين 1403 برابر با 19 آوریل 2024

انتقال گاز در شمال‌غرب کشور ۹ درصد افزایش یافت

مدیر منطقه هشت عملیات انتقال گاز با بیان این‌که به‌رغم برودت هوا و یخبندان، شبکه‌ انتقال گاز شمال‌غرب پایدار است، گفت: امسال میزان گاز انتقال یافته در منطقه نسبت به مدت مشابه سال قبل نزدیک به ۹ درصد افزایش داشته است.

فیروز خدائی روز یکشنبه با حضور در دفتر خبرگزاری ایرنا در تبریز و گفت وگوی اختصاصی از آمادگی کامل منطقه هشت عملیات انتقال گاز برای عبور موفق از زمستان خبر داد و اظهار کرد: طی ۱۰ ماهه امسال ۲۷ میلیارد و ۵۶۰ میلیون مترمکعب گاز از طریق تاسیسات منطقه به استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، زنجان و کردستان منتقل شده است.

وی با بیان اینکه ۷۰ درصد مصرف گاز در فصل زمستان مربوط به بخش خانگی است، افزود: با وجود برودت هوا و ثبت دمای منفی ۲۷ درجه در سراب، در هیچ نقطه ای از منطقه شاهد قطعی گاز مشترکان نبودیم.

مدیر منطقه هشت عملیات انتقال گاز خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در فصل زمستان به دلیل پیک مصرف با ناترازی گاز مواجه هستیم به همین دلیل گاز صنایع بزرگ از جمله نیروگاه ها با محدودیت مواجه است.

خدایی پایدارسازی انتقال گاز را جزو اهداف مجموعه منطقه هشت اعلام کرد و گفت: این منطقه شامل ۹ ایستگاه تقویت فشار گاز با ۳۶ واحد کمپرسور و ۶ مرکز بهره برداری عملیات خطوط است که از طریق ایستگاه های تقویت فشار انتقال گاز را بدون قطعی به تمام نقاط تحت پوشش انجام می دهیم.

وی با اشاره به عملیات اورهال ( تعمیرات اساسی ) توربین ها در هشترود، تکاب و زنجان، خاطرنشان کرد: قبل از شروع فصل زمستان در این منطقه با اتخاذ تدابیر ویژه از قبیل ایجاد تمهیدات لازم، تشکیل تیم های عملیاتی، شناسایی نقاط ضعف و قوت، رفع کمبودهای ابزاری و تامین امکانات و اقلام مورد نیاز و همچنین تنظیم برنامه کاری شبانه برای کارکنان، اقدامات موثری برای پایداری گاز در فصل زمستان انجام دادیم.

خدایی با بیان اینکه اگر هر مشترک تنها ۲ متر مکعب در شبانه روز در مصرف گاز صرفه جویی کند، به اندازه پالایشگاه پارس جنوبی گاز صرفه جویی می شود، تاکید کرد: با توجه به اینکه در انتهای نقطه برداشت قرار داریم و نیز به دلیل کوهستانی و سرد بودن منطقه شمال غرب، لازم است شهروندان در مصرف گاز صرفه جویی کنند تا شاهد قطعی گاز در هیچ نقطه نباشیم.

مدیر منطقه هشت عملیات انتقال گاز، داخلی سازی ۸۳ قلم تا سال ۱۴۰۰ و راهبری برنامه های داخلی سازی ۳۸ قلم در سال جاری شامل دیسک و پره ردیف اول توربین را از مهم ترین اقدامات انجام یافته در حوزه بومی سازی تجهیزات منطقه نام برد.

241 بازدید
رای دادن به این مورد
(0 رای)
منتشر شده در اخبار اسلایدر
کد خبر: 1139

اوقات شرعی

ارتباط با ما

عضویت در خبرنامه سایت