پنج شنبه 09 فروردين 1403 برابر با 28 مارس 2024

معاون وزیر در امور گاز در آیین اختتامیه دومین جشنواره شهید سلیمانی: گفتمان مجاهدت و ایثار در تمامی بخش‌های صنعت گاز ترویج شود

برای توفیق در خدمت‌رسانی لازم است گفتمان مجاهدت و ایثار در تمامی بخش‌های صنعت گاز گسترده و مسئولان امر با برنامه‌ریزی مدون، پاسداشت خانواده شهدا و ایثارگران را در دستور کار داشته باشند.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، مجید چگنی، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در آیین اختتامیه دومین جشنواره علمی- فرهنگی و هنری شهید سلیمانی که روز دوشنبه 22 اسفندماه مصادف با «روز شهید» در سالن همایش‌ شهید رجایی شرکت ملی گاز ایران برگزار شد، با بیان این مطلب، اظهار داشت: مشارکت و حضور در مراسم بزرگداشت یاد و خاطره شهدا، توفیقی است که باید برای دستیابی به آن، شکر نعمت را به جا آورد.

چگنی با ذکر حدیثی از پیامبر اکرم (ص) درباره مقام شهید، گفت: شهدا هستی‌‌شان را فدای اسلام کردند و به برکت شهادت در راه خدا، دژ مستحکم اسلام حفظ شد. این امر خواه ناخواه مسئولیت مدیران را برای حفظ سرمایه‌ ارزشمندی مانند انقلاب اسلامی ایران که به امانت در اختیار آن‌هاست، سنگین‌تر می‌کند. لذا از خداوند متعال برای خودم و همه همکاران طلب توفیق خدمت به مردم و انقلاب را دارم.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در ادامه، ضمن گرامیداشت یاد همرزمان شهیدش در دفاع مقدس، افزود: تفاوت نبرد در 8 سال دفاع مقدس با جهاد بعد از دفاع مقدس در این است که در این دوران، شناخت دشمن کار ساده‌ای نیست. در مسیر  خدمت و کار لحظه‌ای نباید از یاد شهدا غافل بود؛ چراکه در این دوران کشور مورد هجمه‌های گوناگونی است و خواص در معرض آزمون‌های سختی هستند که بدون توسل به شهدا و درک منش و اهداف آن‌ها نمی‌توان از آتش فتنه‌ها به سلامت عبور کرد.

معاون وزیر نفت در امور گاز گفت: با اشاره به سیره رفتاری و وصایای شهدای انقلاب و دفاع مقدس گفت: تا زمانی که پرچم انقلاب به دست حضرت ولی‌عصر (عج) برسد آزمون فتنه‌ها ادامه دارد؛ پس برای عبور از فتنه‌ها بهترین چراغ راه توجه به وصایای شهدا است.

چگنی با بیان این‌که ماهیت و دلیل اصلی برگزاری مراسم گرامی‌داشت و جشنواره‌هایی از این دست، یادآوری اهداف و وصایای شهدای اسلام است، گفت: شرکت ملی گاز ایران باید بر مبنای همین رهنمودها مملو از فضای ایثار و مجاهدت باشد و مدیران و دست‌اندرکاران مجموعه صنعت گاز و شرکت‌های تابعه باید در این راستا گام بردارند.

وی با بیان این‌که برگزاری جشنواره گرامیداشت یاد شهدا نباید محدود به ستاد باشد و دیگر شرکت‌های تابعه نیز باید برگزاری این برنامه‌ها را در دستور کار داشته باشند، تصریح کرد: این در حالی است که بر تمامی خانواده شرکت ملی گاز ایران در سراسر کشور، این امر فرض است که خدمت‌رسانی به خانواده شهدا و ایثارگران و قدردانی از آنان را باید با برنامه‌ریزی مدون، به طور جد و مستقیم مدنظر داشته باشند.

چگنی در پایان، خاطرنشان کرد: این‌ مهم که از مجموع دستورالعمل استخدام 40 هزار نفر از خانواده‌های ایثارگران و شهدا در دستگاه‌های دولتی، 12 هزار نفر در شرکت ملی گاز ایران مشغول به کار هستند، توفیقی برای ما و همکاران است؛ از این رو تاکید مجدد می‌کنم که فضای مجاهدت و ایثار در مجموعه شرکت ملی گاز ایران حفظ شود تا ضمن تقویت روحیه، کار جهادی و خالصانه، بتوانیم وام‌دار خوبی برای شهدا باشیم.

214 بازدید
رای دادن به این مورد
(0 رای)
منتشر شده در اخبار اسلایدر
کد خبر: 1183

آخرین اخبار

اوقات شرعی

ارتباط با ما

عضویت در خبرنامه سایت