شنبه 01 ارديبهشت 1403 برابر با 20 آوریل 2024

تحقق صد درصدي برنامه های خودكفايي منطقه 8 عملیات

مدير منطقه 8 عمليات انتقال گاز از تحقق صد درصدي برنامه های خودكفايي بر اساس هدف گذاري، طي سال گذشته خبر داد.

به گزارش روابط عمومي منطقه 8 عمليات انتقال گاز، فيروز خدائي، مدير منطقه 8 عمليات با اعلام اين خبرگفت: اين منطقه عملياتي گام هاي بزرگي با هدف خودكفايي و خوداتكايي در ساخت كالاها و قطعات استراتژيك مورد نياز خود برداشته و با اين حركت تحقق صد درصدي برنامه هاي خودكفايي و اهداف پژوهش را طي دوازده ماهه سال گذشته در كارنامه درخشان خود ثبت كرد.

خدایي به اقدامات انجام يافته منطقه 8 عمليات در راستاي حمايت از توليد داخلي و بومي سازي قطعات اشاره كرد و افزود: تاكنون 118 قلم كالاي خودكفايي در اين منطقه عملياتي داخلي سازي شده كه 83  قلم كالاهاي اساسي داخلي قبل از سال 1400 بوده و 35 قلم نيز از سال 1400 به بعد مي باشد.

مدیر منطقه 8 عملیات انتقال گاز اظهار داشت: خوشبختانه صنعت‌گران شركت انتقال گاز با اتكا به دانش، تخصص و تجربه توانسته اند به خودكفایي‌هاي قابل توجهي دست يافته و با مشاركت بخش خصوصي و حمايت از صنعتگران داخلي، پايداري انتقال گاز را تضمين کنند.

وي ادامه داد: بومی سازی تجهیزات و قطعات با کمک شرکت های دانش بنیان در منطقه 8 عمليات انتقال گاز به سمت توسعه پايدار، تداوم داشته و استفاده حداكثري از امكانات داخل و صرفه جويي ارزي و ريالي نيز در راس فعاليتهاي خودكفايي و خوداتكايي منطقه در سالجاري قرار دارد.

خدائي تصريح نمود: نياز سنجي خودكفايي اقلام مورد نياز منطقه در واحد ها براي بومي سازي، بررسي كارشناسي نيازسنجي هاي دريافتي در جلسات كميته خودكفايي و كارگروهاي تخصصي و اقدام بر اساس آيين نامه هاي خودكفايي اعلامي از طرف ستاد انتقال گاز از نمونه برنامه هايي است كه براي بومي سازي در منطقه در دستور كار قرار دارد.

236 بازدید
رای دادن به این مورد
(0 رای)
منتشر شده در اخبار اسلایدر
کد خبر: 1196

اوقات شرعی

ارتباط با ما

عضویت در خبرنامه سایت