شنبه 08 ارديبهشت 1403 برابر با 27 آوریل 2024

معاون وزیر نفت در امور گاز در جلسه مشترک با هیأت‌مدیره مجتمع گاز پارس جنوبی:رویکرد وزارت نفت در دولت سیزدهم، باور و اتکا به توان داخلی است

صنعت نفت به خصوص در بخش گاز طی دو سال گذشته در دولت سیزدهم، افتخارات بزرگی کسب کرده که ازجمله آن، می‌توان به افتتاح فازهای ۱۴ و ۱۱ مجتمع گاز پارس جنوبی، دیپلماسی موفق انرژی و افزایش صادرات اشاره کرد که این دستاوردها مرهون رویکرد شخص وزیر نفت و دولت سیزدهم در باور و اتکاء به توان و تخصص داخلی است.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران مجید چگنی، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، شامگاه دوشنبه، ۶ شهریورماه در جلسه مشترک هیأت‌مدیره شرکت ملی گاز ایران با هیأت‌رییسه مجتمع گاز پارس جنوبی که در سالن کنفرانس این مجتمع برگزار شد، با اشاره به اهمیت بزرگداشت اربعین شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و بیان این مطلب، گفت: برپایی این مراسم میلیونی با این عظمت، با این شور و زیبایی، حتماً از اراده مدیران و مسئولان خارج و ذیل توجهات ائمه اطهار (ع) است که این سیل عظیم جمعیت با اشتیاق در این مراسم حضور پیدا می‌کنند.

وی با تبریک هفته دولت و روز کارمند و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجائی و باهنر گفت: باید تلاش کنیم که روحیه و نگاه این شهدای گرانقدر به مسئله کار و خدمتگزاری را در خود تقویت و کمک کنیم که همه همکاران با این دیدگاه آشنا و عجین شوند.

معاون وزیر نفت در امور گاز افزود: مهم‌ترین شاخصه‌ای که کارمندان و کارکنان دولت می‌توانند از روحیات این دو شهید گرانقدر دریافت کنند، توجه به جایگاه مهم خدمتگزاری خالصانه به مردم و کشور  به عنوان یک نشان افتخار است.

چگنی با بیان این‌که حضرت امام خمینی (ره) بارها عنوان کرده بودند که من را خدمتگزار مردم خطاب کنید، نه رهبر مردم، گفت: در آیات و روایات و سیره ائمه اطهار (ع) نیز از خدمتگزاری به مردم به عنوان بالاترین عبادت‌ها یاد شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دستاوردهای دولت سیزدهم در صنعت نفت و گاز  در ۲ سال گذشته، گفت: در حوزه گاز در ۲ سال گذشته افتخارات بزرگی نصیب مجموعه صنعت نفت و گاز کشور شد که بخش مهمی از این دستاوردها ماحصل رویکرد و نگاه شخص وزیر نفت به مسائل مدیریتی و کلان این صنعت است.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با تأکید بر این‌که وزیر نفت بر ارکان مختلف صنعت نفت به خصوص صنعت گاز تسلط کارشناسی دارد، گفت: آقای اوجی تجربه کاری و ارتقاء گام به گام از بدنه کارشناسی صنعت نفت تا بالاترین مدارج مدیریتی را در کارنامه کاری خود دارد و بارها در موارد مختلف دیده شده که شخص وزیر نفت در شرایط سخت، هم‌پای نیروهای صف و ستاد در میدان حضور دارد. جالب این‌که شخص وزیر در موضوع رفاهیات و حقوق کارکنان صنعت نفت، در جلسات فرا سازمانی حضور داشته تا موضوعات و چالش‌های معیشتی سرمایه انسانی صنعت نفت کاهش پیدا کند.

معاون وزیر نفت در امور گاز در ادامه، با اشاره به دستاوردهای صنعت گاز کشور در ۲ سال گذشته، افزود: افتتاح فازهای ۱۴ و ۱۱ مجتمع گاز پارس جنوبی، دیپلماسی موفق انرژی و  افزایش صادرات گاز و میعانات آن علیرغم وجود محدودیت‌های بین‌المللی و تحریم‌ها، حاکی از این واقعیت است که رویکرد وزارت نفت در دولت سیزدهم، باور و اتکا به توان مهندسان و متخصصان و مدیران داخل کشور است.

چگنی در ادامه، درباره برگزاری جلسه مشترک هیأت‌مدیره شرکت ملی گاز ایران با هیأت‌‌رییسه این مجتمع گازی، خاطرنشان کرد: کارکنان شرکت ملی گاز ایران، سکانداران انرژی کشور هستند و مجتمع گاز پارس جنوبی به دلیل این‌که بیشترین میزان تولید گاز کشور در آن انجام می‌شود، جایگاه ویژه‌ای در تصمیم‌سازی‌ها و تصمیم‌گیری‌های کلان دارد. ضمن آن‌که حضور حداکثری هیأت‌مدیره شرکت ملی گاز ایران در این جلسه نیز حاکی از اهمیت مسائل مبتلا‌به این مجتمع و دغدغه‌های همکاران حاضر در آن برای شرکت ملی گاز ایران است.

چگنی افزود: ان‌شاءالله نقطه نظرات همکاران این مجتمع راهبردی که در جلسات هیأت‌مدیره مطرح می‌شود، به‌زودی بررسی و به تصویب برسد.

معاون وزیر نفت در امور گاز در ادامه، به عمده‌ترین مباحث مورد توجه در مجتمع گاز پارس جنوبی اشاره کرد و گفت: موضوع فلرینگ از جمله مباحثی است که وزیر نفت و رئیس جمهور بر آن تأکید داشته، از این رو، ضرورت دارد که پروژه‌های مرتبط با  این مبحث در بخش کوتاه و بلندمدت با جدیت و ظرفیت بالا اجرا شود.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با بیان این‌که LPG، سرمایه مهمی برای ارزآوری کشور است، تصریح کرد: ضرورت دارد که هر مانعی در مسیر صادرات LPG وجود دارد، هرچه سریع‌تر رفع شود؛ این موضوع یک اولویت است.

چگنی در ادامه، به مبحث پدافند غیرعامل نیز اشاره کرد و گفت: بزرگترین مجتمع گاز کشور نباید کوچکترین مشکل و ضعفی در پدافند غیرعامل داشته باشد و شکر خدا که پارس جنوبی از این حیث، وضعیت مطلوبی دارد.

معاون وزیر نفت در امور گاز در پایان، بر موضوع اصلاح فرآیندها تاکید کرد و گفت: استعداد کارشناسان و متخصصان و مهندسان پارس جنوبی در زمینه خلاقیت و نوآوری، انکارنشدنی است و انتظار ما هم این است که از این استعدادها در راستای اصلاح و بهبود فرآیندها استفاده شود.

خاطرنشان می‌شود در ابتدای این جلسه، احمد باهوش، مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی نیز ضمن عرض خیر مقدم به اعضای هیأت‌مدیره، توضیحاتی پیرامون اقدامات صورت گرفته در مجتمع ارائه کرد و سپس حسین شمشیری، معاون مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی به نمایندگی از مدیرعامل مجتمع، گزارشی از عملکرد و اقدامات مجتمع گاز پارس جنوبی در ۲ سال گذشته ارایه کرد.

182 بازدید
رای دادن به این مورد
(0 رای)
منتشر شده در اخبار اسلایدر
کد خبر: 1300

ارتباط با ما

عضویت در خبرنامه سایت