دوشنبه 10 ارديبهشت 1403 برابر با 28 آوریل 2024

معاون وزیر نفت در امور گاز در دومین نشست هم اندیشی مدیران شرکت های پالایش گاز: تلاش‌شبانه‌روزی کارکنان صنعت گاز و همراهی بخش‌های مختلف؛ رمز عبور آرام از زمستان

کارکنان صنعت گاز در همه بخش‌ها به‌ویژه بخش عملیاتی با ایثار و از خودگذشتگی،شبانه‌روز در خدمت مردم هستند. این تلاش برای خدمت رسانی به مردم به منزله عبادت است. با تلاش همکاران و همراهی بخش‌های مختلف انشاءلله امسال نیز همانند سال گذشته، عبوری آرام از زمستان خواهیم داشت.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، مجید چگنی، معاون وزیر نفت در امور گاز و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران  در دومین نشست هم اندیشی مدیران شرکت های پالایش گاز کشور که  با حضور نایب رییس کمیسیون انرژی و نماینده استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، مدیران ارشد  شرکت ملی گاز ایران، مدیران و اعضای هیئت رئیسه شرکت های پالایش گاز کشور، امروز به میزبانی شرکت پالایش گاز سرخون و قشم در شهر بندرعباس در حال برگزاری است، با بیان این مطلب، اظهار داشت: خوشبختانه در شرکتی کار می کنیم که شبانه روز در حال تلاش، جهاد و خدمت رسانی است؛ قدر این نعمت را بدانید که در کسوت کارمندی در این بخش مهم خدمت کرده و آسایش و رفاه را برای مردم به ارمغان آورده و چرخ اقتصاد کشور را در بیشتر بخش ها به حرکت درمی آورید.

وی ادامه داد: هم اکنون بیش از ۱۰۱ نیروگاه بزرگ کشور از گاز استفاده می کنند؛ در تابستان امسال  بیش از ۱۶ درصد گاز نسبت به مدت مشابه سال گذشته، تحویل نیروگاه‌ها شد و  به تبع آن، با مصرف کمتر سوخت دوم در نیروگاه ها، محیط زیست نیز کمتر آلوده شد.

چگنی با بیان این که تمام پتروشیمی ها،  فولادها و بیش از ۱۵۱ هزار واحد صنعتی که تولید کشور را بر عهده دارند،از سوخت گاز برخوردارند، گفت: شما اکنون در صف مقدم جبهه اقتصادی قرار دارید و این تلاش جهادی شما بسیار حائز اهمیت و شایان تقدیر است.

معاون وزیر نفت در امور گاز در ادامه ، افزود: این همایش از اهمیت خاصی برخوردار است؛ چراکه باعث می شود بین شرکت ها و مدیران ستادی  و  مدیران پالایشی ، هماهنگی برای ورود به فصل سرما صورت گیرد تا نکات و درس آموخته های عملیاتی را به هم انتقال دهند.

وی خاطرنشان کرد: انتظار من از مدیران پالایشگاه‌های گاز این است که همانطور که رئیس جمهوری و وزیر نفت گفتند، شما هم تمام کار خود را برای خدمت رسانی به مردم بگذارید؛ایثار شما برای پایدار بودن شبکه گاز و به تبع آن، آسایش و رفاه مردم هم، اهمیت ویژه ای دارد.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با بیان این که باید افکار خلاقانه خود را پرورش داده و ببینید بطور مثال چه باید کرد که هم صنعت خوب کار کند و هم تولید و راندمان را افزایش داد، تصریح کرد: ما اعتقاد داریم کارکنان بخش عملیاتی جزو کارکنان ناب صنعت هستند، چون ۲۴ ساعته در خدمت مردم بدون هیچ چشم‌داشتی هستند؛ این ایثار بسیار زیباست.

چگنی ادامه داد: متاسفانه امسال تعدادی از عزیزان خود را در تعمیرات اساسی پالایشگاه ها از دست دادیم و از این بابت بسیار متاسف هستیم؛ به رغم آن که محیط عملیات با این حوادث دست به گریبان است، ولی باید تمام تلاش خود را به کار گیریم تا حتی یک عزیز را نیز از دست ندهیم؛ هرچند این تفاوت کارکنان عملیات با دیگر کارکنان صنعت گاز است.

معاون وزیر نفت در امور گاز در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: باید تلاش کنیم‌ دغدغه ای برای کشور ایجاد نشود، تعمیرات اساسی تا پایان مهر باید تمام شود تا از ابتدای آبان ماه با همت شما کارکنان عزیر آماده ورود به فصل سرد شویم.

به گفته چگنی، با توجه به‌ ناترازی گاز باید تلاش کنیم تا خدمت رسانی به مردم دچار خدشه نشود و گاز به همه بخش ها برسد.

وی در پایان، با بیان این که باید با بررسی گزینه های مختلف و پیش بینی های لازم به رغم ذات پیچیده  و دشوار کار عملیاتی، یک برنامه ریزی درست داشته باشیم، گفت:  حضور مستمر مسئولین پالایشگاه ها در کنار عزیزانی که شبانه روز در حال فعالیت هستند، بسیار مهم و یک امر حیاتی است.

157 بازدید
رای دادن به این مورد
(0 رای)
منتشر شده در اخبار اسلایدر
کد خبر: 1323

ارتباط با ما

عضویت در خبرنامه سایت