دوشنبه 10 ارديبهشت 1403 برابر با 28 آوریل 2024

معاون وزیر نفت در امور گاز در مراسم افتتاحیه گازرسانی به شهر شول‌آباد لرستان؛ اشتغال‌زایی و ایجاد صنایع مولد؛ پیامد گازرسانی به اقصی نقاط کشور

به برکت این انقلاب و خون پاک شهدا، خدمات گازرسانی به نحو مطلوب در سطح کشور در حال انجام است و بر این اساس، طی مدت فعالیت دولت سیزدهم تاکنون، 5 هزار و ۷۰۰ روستا به شبکه گاز کشور متصل شده‌اند.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، مجید چگنی، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در مراسم افتتاحیه گازرسانی به شهر شول‌آباد و ۳۸ روستای تابعه که امروز، پنج‌شنبه ۱۸ آبان‌ماه با حضور معاون استاندار لرستان،  و جمعی از مقامات استانی و برخی از مدیران ارشد شرکت ملی گاز ایران برگزار شد، با بیان این مطلب، اظهار داشت: همچنین ۴۳ شهر و 8 هزار و ۳۰۰ صنعت در مناطق کم برخوردار به شبکه گاز کشور متصل شده‌اند. 

وی ادامه داد: در دولت سیزدهم، توسعه گازرسانی در اولویت بوده و تلاش شده که طی این ۲ سال، سرعت گازرسانی به  شهرها و روستاهای باقیمانده افزایش یابد.

چگنی با اشاره به اهمیت توسعه  گازرسانی در کشور ، ادامه داد: گازرسانی به هر نقطه‌ای صورت گیرد، به دنبال آن صنعت و شغل نیز ایجاد خواهد شد.

معاون وزیر نفت در امور گاز توسعه گازرسانی به مناطق کم‌برخوردار کشور را از برنامه‌های ویژه شرکت ملی گاز ایران عنوان کرد و افزود: عملیات اجرایی گازرسانی به سیستان و بلوچستان، هرمزگان و جنوب کرمان نیز بر همین مبنا در حال انجام است و در برخی از استان‌های دیگر نیز تعداد کمی شهر و روستا باقی مانده که در دستور کار قرار دارند.

وی با بیان این‌که این پروژه مصوبه دور اول سفر ریاست‌جمهوری به استان لرستان است که زودتر از موعد پیش‌بینی شده به بهره‌برداری رسید، گفت: این مهم نشان از اهمیت ویژه گازرسانی به اقصی نقاط کشور نزد دولت مردمی سیزدهم است.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در پایان، خاطرنشان کرد: امیدوارم اکنون که عملیات گازرسانی به شهر شول‌آباد الیگودرز به اتمام رسیده و فرآیند اشتراک‌پذیری برای نصب علمک ‌ها آغاز شده، مردم سخت‌کوش و مهربان این دیار، با مدیریت مصرف، زمستانی گرم را با داشتن این انرژی پاک تجربه کنند.

138 بازدید
رای دادن به این مورد
(0 رای)
منتشر شده در اخبار اسلایدر
کد خبر: 1348

ارتباط با ما

عضویت در خبرنامه سایت