یکشنبه 30 ارديبهشت 1403 برابر با 19 می 2024

معاون وزیر نفت در امور گاز در نخستین گردهمایی تعمیرات ایمن و تعالی سازمانی شرکت های پالایش گاز: پویایی سازمان در گرو ارایه ایده های نوین و الگوبرداری از درس آموزه ها

شرکت ملی گاز ایران به عنوان یک شرکت خدمت رسان در تأمین انرژی کشور، زیرساختی حیاتی برای سایر بخش ها است و این، به مثابه یک جهاد مستمر است.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، مجید چگنی، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران امروز، سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه در نخستین گردهمایی تعمیرات ایمن و تعالی سازمانی شرکت های پالایش گاز که به میزبانی شرکت پالایش فجر جم و با حضور برخی از مدیران ارشد صنعت نفت در ساختمان کوشک وزارت نفت برگزار شد، با بیان این مطلب، اظهار داشت: اگر شرکت ملی گاز ایران نتواند گاز دیگر سازمان های خدمات رسان، نیروگاه ها و .... را به موقع تأمین کند، شبکه انرژی کشور دچار مشکل می شود؛ از این روست که شرکت گاز زیرساخت دیگر شرکت های خدمت رسان محسوب می شود.

وی ادامه داد: کارکنان صنعت گاز در همه بخش‌ها به‌ویژه بخش عملیاتی با ایثار و از خودگذشتگی، شبانه‌روز در خدمت مردم هستند. این تلاش برای خدمت رسانی به مردم، به منزله عبادت است.

معاون وزیر نفت در امور گاز در ادامه، افزود: این همایش از اهمیت خاصی برخوردار است؛ چراکه باعث می شود بین شرکت ها، مدیران ستادی  و  مدیران پالایشی ، هماهنگی برای ورود به تعمیرات اساسی و پس از آن به فصل سرما صورت گیرد تا نکات و درس آموخته های عملیاتی را به هم انتقال دهند.

وی خاطرنشان کرد: انتظار من از مدیران، کارکنان، کارشناسان و نیروهای عملیاتی پالایشگاه‌های گاز این است که همانطور که رئیس جمهوری و وزیر نفت گفتند، شما هم با استفاده از درس آموزه های سال قبل، تمام کار خود را برای خدمت رسانی به مردم بگذارید؛ایثار شما برای پایدار بودن شبکه گاز و به تبع آن، آسایش و رفاه مردم، اهمیت ویژه ای دارد.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با بیان این که یکی از اصول اساسی ایمنی، «پیشگیری» است که باید سرلوحه اقدامات ما به ویژه در بخش های عملیاتی قرار گیرد، گفت: بر این باورم که برخی از اتفاقات را خطاهای ساده ای رقم می زنند که با کمی تلاش و دقت نظر، می توان از بروز آن ها جلوگیری کرد.

چگنی پرورش افکار خلاقانه و الگوبرداری از شرکت های بزرگ نفتی و گازی بین المللی را برای واحدهای عملیاتی، حیاتی خواند و گفت: باید کاری کنیم که هم تولید و راندمان افزایش یابد و هم این مهم، پایدار، بهره ور و مستمر باشد؛ کارکنان بخش عملیاتی  ۲۴ ساعته در خدمت مردم  هستند؛ این ایثار بسیار زیباست.

وی ادامه داد: متاسفانه سال گذشته تعدادی از عزیزان خود را در تعمیرات اساسی پالایشگاه ها از دست دادیم و از این بابت بسیار متاسف هستیم؛ به رغم آن که محیط عملیات با این حوادث دست به گریبان است، ولی باید تمام تلاش خود را به کار گیریم تا حتی یک عزیز را نیز از دست ندهیم؛ هرچند این تفاوت کارکنان عملیات با دیگر کارکنان صنعت گاز است.

معاون وزیر نفت در امور گاز در پایان، اظهار داشت: امیدوارم خروجی این جلسه با ریشه یابی و تجزیه و تحلیل حوادث و ریسک های احتمالی و آموزش کافی به کارکنان، ما را به نتایجی قابل قبول در حوزه های عملیاتی رهنمون شود که این نتایج می تواند ثمرات بی شماری برای مردم عزیز کشورمان داشته باشد.

26 بازدید
رای دادن به این مورد
(0 رای)
منتشر شده در اخبار اسلایدر
کد خبر: 1450

آخرین اخبار

اوقات شرعی

ارتباط با ما

عضویت در خبرنامه سایت