شنبه 06 مرداد 1403 برابر با 26 جولای 2024

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران خبر داد؛ انتقال بیش از 275 میلیارد مترمكعب گاز طی سال 1402

طی سال گذشته در مجموع بیش از 275 میلیارد مترمکعب گاز از سوی مناطق عملیاتی انتقال داده شده است.

به گزارش روابط عمومی شرکت انتقال گاز ایران، غلامعباس حسینی، شرکت انتقال گاز ایران در حاشیه بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با اعلام این خبر، رکورد انتقال گاز در سال گذشته را 854 میلیون مترمکعب گاز در روز. نهم بهمن ماه عنوان کرد و گفت: هم اکنون بیش از 39 هزار کیلومتر از خط لوله، 61 مرکز بهره برداری از خطوط لوله و 91 تاثیر فشار قوی گاز جزء دارایی های شرکت انتقال گاز ایران است و در سال گذشته نیز سه تاسیسات تقویت فشار گاز در مناطق 2 و 3و 5 عملیات، به شرکت ناوگان انتقال گاز ایران اضافه شده است.

حسینی با بیان این‌که در سال گذشته، از 88 درصد برنامه‌های پیش‌بینی شده در خطوط لوله و بیش از 80 درصد تمرکز و برنامه‌های تقویت فشار گاز انجام شده، افزودن: تعمیرات خطوط لوله اول، چهارم، هشتم و دهم سراسری در مناطق 2 و 2. 5 عملیات انتقال گاز که در بهمن ماه سال گذشته بر اثر شکست خرابکارانه و حملات آسیب دیده بود، 910 تعمیر خطوط لوله، جداسازی کامل ایستگاه فراشبند 2 و 10 به منظور افزایش ضریب تعمیرپذیری خط لوله و تجهیزات در منطقه 5 عملیات انتقال گاز و انجام عملیات انتقال گاز. تعمیرات توسعه دوم سراسری در محدوده خط پتاوه، فراشبند و نورآباد و انتخاب پیمانکار پیگرانی خطوط هوشمند سراسری 6 و 10 و خطوط 36 اینچ به میزان 3300 کیلومتر، از جمله مهم مهم بوده است.

شرکت انتقال شرکت انتقال گاز ایران ادامه داد: 37 مورد تعمیر توربین، تعمیرات بیش از 150 تجهیزات دوار، پیشبرد پروژه طراحی و ساخت سامانه پایش وضعیت توربین‌های زیمنس از شاخص‌ترین بهتر در مورد مصرف انرژی گرمایش بوده است.

وی بررسی کرد: طی سال گذشته، بیش از 5 هزار و 529 کیلومتر پیگ‌رانی تمیزکننده، 2564 کیلومتر پیگ‌رانی هوشمند، حدود 64 هزار مترمربع تعویض پوشش، بیش از 39 هزار کیلومتر نشان‌یابی، 2 هزار و 257 متر تعویض خط لوله و 22 مورد استفاده انجام می‌شود. شده است.

حسینی در پایان، اظهار داشت: حفظ، نگهداشت و تعمیرات ادوات و تجهیزات ناوگان شرکت انتقال گاز (خطوط لوله و تجهیزات تقویت کننده فشار گاز) اولویت برنامه های شرکت بوده و در سال گذشته بیش از صدها برنامه بومی سازی مانند ساخت مجموعه کامل سنسورها و ادوات است. لرزشی، بخش‌های سرد و گرم انواع توربین‌ها، ... و احیای برخی از قطعات و تعمیرات آن‌ها در بخش‌های مختلف در دستور کار این شرکت بوده و انجام شده است.

شایان ذکر است، بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی از تاریخ 19 الی 22 اردیبهشت ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران با حضور شرکت‌های داخلی و خارجی بازدیدکنندگان است.

88 بازدید
رای دادن به این مورد
(0 رای)
منتشر شده در اخبار اسلایدر
کد خبر: 1461

آخرین اخبار

اوقات شرعی

ارتباط با ما

عضویت در خبرنامه سایت