شنبه 01 ارديبهشت 1403 برابر با 20 آوریل 2024

تربتی در حاشیه بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی: صنعت گاز، وابستگی حداقلی را در تأمین کالا از خارج کشور دارد

هرچه که ما در تولید گاز تلاش کنیم، تا نتوانیم بهینه‌سازی را نهادینه و مصرف را مدیریت کنیم، تولید به تنهایی جوابگوی نیاز ما نخواهد بود.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، حسن منتظرتربتی، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در حاشیه آیین افتتاح بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی که امروز سوم بهمن ماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاه های بین‌المللی برگزار شد، با بیان این مطلب، اظهار داشت: البته شاید این بین‌المللی بودن در معنا از این قرار است که ان‌شاءالله توانمندی‌های ایران و شرکت‌های ایرانی به تمام دنیا معرفی شود؛ از این رو که امسال، عمده تمرکز در نمایشگاه بین‌المللی بر روی کالاهای داخلی و تولید داخل است و شعار آن هم نفت ملی، کالای ایرانی است.

وی با بیان این که خوشبختانه اتفاقات خوبی در سال‌های گذشته در بحث تولید داخل رخ داده، گفت: به‌ویژه در بحث صنعت گاز، ما وابستگی حداقلی را به تأمین کالا از خارج از کشور داریم.

تربتی ادامه داد: در طول سال‌های گذشته، موضوع تأمین مواد شیمیایی، قطعات مکانیکی و ابزاردقیق در داخل کشور به جد، پیگیری شده و امروز خوشحالیم اعلام کنیم که در زمینه‌هایی مثل تولید ورق که در داخل مشکل داشتیم، تولید لوله با ورق‌های داخلی در شرکت های لوله‌سازی را در دستور کار داریم.

معاون وزیر نفت در امور گاز افزود: نمایشگاه محل همین تبادل افکار است که ما بتوانیم روی موضوعات اختصاصی مانند زنجیره تولید لوله، تمرکز ویژه‌ای داشته باشیم. در خصوص تولید پوشش هم با توجه به توانمندی خوبی که در بخش پتروشیمی در داخل کشور داریم، بطور قطع و یقین، می‌توانیم بزودی این زنجیره را نیز کامل کنیم.

تربتی با بیان این که نمایشگاه فرصت خوبی برای همکاران ما که در بخش تجهیزات، نیازمند کالا و تجهیزات داخلی و نیز تولیدکنندگان که دنبال بازار داخلی هستند، می‌باشد، تصریح کرد: این دو گروه باید به خوبی با هم تعامل داشته و بتوانند روی نیازهای آتی کشور تمرکز کنند، به‌ویژه در صنعت گاز کشور؛ چراکه ما یک صنعت رو به توسعه هستیم.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت: من به همه دوستان اطمینان دادم که سال آینده نیز، همچنان قرار است سالی هزار کیلومتر خط لوله اجرا کنیم، پس هرچه در این زنجیره کار شود، نگرانی از بابت بازار مصرف وجود ندارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، ایران را در زمینه صنعت گاز یک بازار بسیار خوب توصیف کرد و گفت: این بازار در عین حال، شاخص خوبی برای تولیدکنندگان است که اگر بتوانند کارهای خود را به صنعت گاز کشور بفروشند و در این صنعت، کاربری داشته باشد، در خارج از کشور نیز می‌توانند با همین شاخصه‌ای که شرکت ملی گاز ایران، مشتری ماست، بازاریابی بسیار خوبی را انجام دهند.

تربتی با اشاره به سخنان امروز وزیر نفت در آیین افتتاح نمایشگاه در خصوص بحث بهینه‌سازی، گفت: این موضوع به‌عنوان یکی از محورهای اصلی آینده اقدامات صنعت گاز به‌ویژه از طریق شرکت‌های استاراپ و دانش‌بنیان مطرح است.

معاون وزیر نفت در امور گاز افزود: خوشبختانه امروز رویداد خوبی بنام رویداد «متان»، (مرکز توسعه اکوسیستم نوآوری) در صنعت گاز کشور در حال شکل‌گیری است و قرار است که در این نمایشگاه، تمرکزاین اکوسیستم و مرکز نوآوری بر بهینه‌سازی باشد تا با فعالیت‌هایی که تحت عنوان «متانو» که نوآوری‌های متان در بحث بهینه‌سازی است، انجام می‌دهد، ارتباط خوبی با شرکت‌های دانش‌بنیان برقرار شود و تمرکز ویژه را ان‌شاءالله بر بحث بهینه‌سازی داشته باشیم.

وی در پایان، بار دیگر اظهار داشت: این روزها، نیاز بهینه‌سازی مصرف گاز بسیار مشهود است و نشان می‌دهد که هرچه که ما در تولید گاز تلاش کنیم، تا نتوانیم بهینه‌سازی را نهادینه و مصرف را مدیریت کنیم، تولید به تنهایی جوابگوی نیاز ما نخواهد بود.

684 بازدید
رای دادن به این مورد
(0 رای)
منتشر شده در اخبار اسلایدر
کد خبر: 659

اوقات شرعی

ارتباط با ما

عضویت در خبرنامه سایت