جمعه 10 فروردين 1403 برابر با 28 مارس 2024

معاون وزیر نفت در امور گاز: افزایش تولید گاز، مجوزی برای مصرف حداکثری نیست

امروز به مدد توسعه گازرسانی است که ما می‌توانیم صادرکننده فرآورده باشیم و نه واردکننده آن!

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، حسن منتظرتربتی، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با بیان این مطلب، اظهار داشت: اکنون که توسعه گازرسانی به صورت گسترده در کشور انجام شده، زمان آن رسیده تا با بهینه مصرف کردن این انرژی پاک، الگوی مصرف بهتری برای دنیا باشیم.

وی ادامه داد: هرچه بهینه‌تر، پایدارتر و ایمن‌تر کار کنیم، الگوی مناسب‌تری برای جهانیان به‌عنوان کشوری که بزرگ‌ترین ذخایر گازی دنیا را در خود دارد، محسوب می‌شویم.

تربتی با بیان این که ما تاکنون تنها با جایگزینی سوخت مایع با گاز و به دست آوردن کالایی با ارزش‌تر از آن، روی توسعه گازرسانی کار کردیم، گفت: اما اکنون زمان آن رسیده تا به گاز به‌عنوان یک کالای اقتصادی بنگریم تا بتوانیم ارزش افزوده بیشتری از آن به دست آوریم.

معاون وزیر نفت در امور گاز توضیح داد: گاز کالای ارزشمندی است که با بهینه مصرف کردن آن، می توانیم برای کشور کسب درآمد کنیم؛ یعنی به جای آن که گاز را به حرارت تبدیل کنیم، آن را به پول برگردانیم.

وی با بیان این که تولید گاز کشور تا پایان دولت دوازدهم، روزانه تا ۷۰ میلیون مترمکعب دیگر افزایش می‌یابد، خاطرنشان کرد: اکنون ما به مرحله‌ای رسیده‌ایم که با اطمینان بگوییم؛ صنعت گاز برای هر مقدار تولید و انتقال گاز آماده‌ است.

تربتی با اشاره به این که تولید گاز کشور همگام با افزایش بی‌رویه مصرف به‌ویژه در بخش خانگی رو به افزایش است، گفت: ما بارها در این خصوص، توضیح دادیم که افزایش تولید، مجوزی برای مصرف حداکثری نیست.

وی با تأکید بر این که آینده توسعه کشور در گرو بهینه‌سازی است و این موضوع باید پیش از افزایش تولید، در اولویت باشد، تصریح کرد: در دنیا مخازنی مانند پارس جنوبی کم پیدا می‌شود، اما یک پارس جنوبی در بهینه‌سازی نهفته است و مجلس و دولت باید برای اجرایی شدن قوانینی در این زمینه، گام بردارند.

مدیرعامل شرکت گاز ایران در پایان، با بیان اینکه بهینه‌سازی را نباید رها کرد،  گفت: اگر ما روی موضوع بهینه‌سازی مصرف، کار و فرهنگ‌سازی کنیم، در سال‌های آتی می‌توانیم یک پارس جنوبی دیگر از دل بهینه‌سازی بیرون آوریم.

693 بازدید
رای دادن به این مورد
(0 رای)
منتشر شده در اخبار اسلایدر
کد خبر: 681

آخرین اخبار

اوقات شرعی

ارتباط با ما

عضویت در خبرنامه سایت