پنج شنبه 09 فروردين 1403 برابر با 28 مارس 2024

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران: سال گذشته، حدود سه هزار روستا و 23 شهر تحت شبکه گازرسانی قرار گرفتند

سال 1399، علی رغم همه نگرانی های ناشی از شیوع ویروس کرونا و تأمین منابع مالی، خوشبختانه با تلاش همه دوستان و همکاران، کرونا در مجموعه صنعت گاز مدیریت شد، ضمن آن که به لحاظ منابع مالی نیز، یکی از سال های بسیار خوب را در بحث انضباط و تامین به موقع منابع مالی داشتیم.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، حسن منتظر تربتی، معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران، در نخستین جلسه هیأت مدیره شرکت در سال جدید، با بیان این مطلب، اظهار کرد: با توجه به شرایط تحریم، تلاش کردیم پروژه‌ها و فعالیت‌های خود را در همه بخش ها بدون وابستگی به منابع دولتی به موقع و با سربلندی انجام دهیم، تلاشی که به‌عنوان یک استراتژی، باید در حفظ آن بکوشیم.

معاون وزیر نفت در امور گاز، ادامه داد: این در حالی است که سال گذشته، 6 هزار مشترک صنعتی نیز تحت پوشش گازرسانی قرار گرفتند که از این تعداد، 3 هزار و 320 واحد صنعتی از طریق بند «ق» گازدار شدند.

مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران تصریح کرد: همچنین سال گذشته، پروژه‌های گازرسانی به 2 هزار و 913 روستا و 23 شهر را به بهره برداری رساندیم و به این ترتیب، ضریب نفوذ گاز در جمعیت شهری و روستایی به بیش از 95 درصد رسید.

تربتی در ادامه افزود: خوشبختانه در حال حاضر، پروژه گازرسانی به 4 هزار روستا به همراه پروژه‌های فعال دیگری در دست اجرا داریم که باید تلاش کنیم آن‌ها را با شتاب بیشتر و در موعد مقرر خود به بهره‌برداری برسانیم تا موضوع گازرسانی در بخش روستایی هم به طور کامل محقق شود.

وی در ادامه سخنان خود، درباره شعار سال، گفت: با توجه به نامگذاری سال جدید از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به نام «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع زدایی‌ها»، ما نیز باید در راستای تحقق شعار سال برنامه های مهم و ویژه ای را مشخص، پیگیری و در طول سال دنبال کنیم.

تربتی در پایان، به انتخابات سال جاری نیز اشاره کرد و افزود: با توجه به انتخابات و تغییر دولت در سال جاری، باید این را مد نظر داشته باشیم که چه در دولت گذشته و چه در دولت جدید، وظیفه‌ای که بر عهده ما قرار دارد، تأمین انرژی کشور و گرم کردن خانه‌های مردم و کمک به اقتصاد کشور است که در این راستا باید همه تلاش کنیم برنامه های از پیش تعیین شده را به موقع انجام دهیم تا زمستان راحت و آسانی را پیش رو داشته باشیم.

همچنین در حاشیه این جلسه،حکم آقای حسین علیزاده به عنوان معاون سازمان و رئیس حراست شرکت ملی گاز ایران به وی تقدیم شد.

شایان ذکر است که آقای علیزاده از تاریخ 1399/09/16 سرپرستی این امور را بر عهده داشت.

688 بازدید
رای دادن به این مورد
(0 رای)
منتشر شده در اخبار اسلایدر
کد خبر: 707

آخرین اخبار

اوقات شرعی

ارتباط با ما

عضویت در خبرنامه سایت