جمعه 31 فروردين 1403 برابر با 18 آوریل 2024

معاون وزیر نفت در امور گاز: پارس جنوبی نماد توسعه کشور است

پارس جنوبی نماد توسعه کشور است و باید آن را فراتر از دولت‌ها دید.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، حسن منتظرتربتی، معاون وزیر نفت در امور گاز و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران  شامگاه پنجشنبه (۱۱ شهریورماه) در نشستی که با حضور جواد اوجی، وزیر نفت در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس برگزار شد، با بیان این مطلب و با اشاره به پیشرفت این منطقه اقتصادی اظهار کرد: پارس جنوبی عصاره همت، تخصص و تعهد همه صنعتگران و دولتمردان کشور و نمادی از توسعه کشور پس از پیروزی انقلاب است که جای غرور دارد.

وی به مزیت گاز در کشور اشاره کرد و با بیان اینکه امیدواریم ظرفیت پالایشی که در منطقه ویژه پارس ایجاد شده حفظ شود، افزود: از همه افرادی که تلاش کردند و این صنعت را برای ما به یادگار گذاشتند، قدردانی می‌کنم.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران واکسیناسیون و حقوق کارکنان صنعت نفت را دو دغدغه بسیار مهم در شرایط حاضر برشمرد و گفت: امیدواریم این دغدغه‌ها به‌زودی برطرف شود و واکسیناسیون کارکنان و خانواده‌های آنان تا پیش از رسیدن فصل زمستان به پایان برسد.

آمادگی شرکت‌های پالایش گاز برای تأمین گاز در فصل سرما

تربتی در بخش دیگری از سخنان خود از آمادگی شرکت‌های پالایش گاز برای تأمین گاز مصرفی کشور در فصل سرما خبر داد و گفت: تعمیرات اساسی پالایشگاه‌ها تا اواخر آبان‌ماه به پایان می‌رسد.

وی پس از ارایه گزارش از سوی مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز ایران و نیز مدیران عامل شرکت‌های پالایش گاز پارس جنوبی، فجرجم و پارسیان از روند فعالیت‌های این مجموعه‌های پالایشی، اظهار داشت: تعمیرات اساسی در هشت پالایشگاه‌ پارس جنوبی به پایان رسیده و اورهال چهار پالایشگاه باقیمانده نیز تا اواخر آبان‌ماه به پایان می‌رسد.

معاون وزیر نفت در امور گاز ادامه داد: این در حالی است که تعمیرات اساسی دیگر پالایشگاه‌های گاز نیز در حال انجام یا رو به اتمام است و ما آمادگی ورود به فصل زمستان با تأمین میزان گاز مصرفی کشور را داریم.

بر اساس این گزارش، وزیر نفت روز پنجشنبه در نخستین سفر عملیاتی خود و به همراه تنی چند از مدیران ارشد این صنعت، وارد عسلویه شد و پس از حاضر شدن بر مزار شهدای گمنام عسلویه، طرح‌های گازی و پتروشیمی مستقر در عسلویه را در نشستی با حضور مدیران مربوطه در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس مورد بررسی قرار داد.

478 بازدید
رای دادن به این مورد
(0 رای)
منتشر شده در اخبار اسلایدر
کد خبر: 789

اوقات شرعی

ارتباط با ما

عضویت در خبرنامه سایت