شنبه 01 ارديبهشت 1403 برابر با 20 آوریل 2024

مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران در نشستی صمیمی با رئیس و کارشناسان واحد حسابرسی داخلی: نقش حسابرسی داخلی، ایجاد اطمینان و تضمین سلامت اداری در سازمان است

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در نشستی با رئیس و کارشناسان امور حسابرسی داخلی با بیان این‌که کار این واحد، مچ‌گیری نیست، بلکه وظیفه آن، هدایت افراد و روشنگری مسائل برای آنان است، گفت: نقش حسابرسی داخلی، ایجاد اطمینان در سازمان است.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، مجید چگنی در این نشست با بیان اینکه جایگاه حسابرسی داخلی در سلامت اداری سازمان بسیار مهم است، افزود: ما به دنبال تقویت جایگاه حسابرسی داخلی در سازمان هستیم؛ چراکه جایگاه بسیار مهم و حساسی را در سازمان بر عهده دارد.

وی با بیان این که هدایت و راهبری حسابرسی داخلی، از نظارت و حسابرسی نهادهای نظارتی بیرونی، پیشگیری می‌کند، ادامه داد: باید ریسک‌ها را در این زمینه شناسایی و برای رفع آنها راهکارها و برنامه‌هایی مدون را طرح و اجرا کرد تا حسابرسی داخلی به درستی طی طریق شود.

معاون وزیر نفت در امور گاز در ادامه، این امور را خروجی‌محور خواند و گفت: واحد حسابرسی داخلی از منظر بیرونی، خروجی‌محور و از منظر درونی، واحدی فرآیندمحور است و این امر، از آن رو اهمیت دارد که امروزه در دنیا، فعالیت‌های فرآیندمحور به دلیل طولانی‌تر شدن روند کار، به سمت فعالیت‌های خروجی‌محور رفته؛ چراکه این مهم موجب می‌شود پروژه‌ها سریع‌تر به سرانجام برسد.

چگنی بیان کرد: به باور من، اگر فرآیند یک کار را اصلاح کنیم، یعنی پیاده‌سازی سیستم در سازمان، در این صورت، دیگر کارهای حاشیه‌ای و هزینه‌بر کاهش پیدا می‌کند و انرژی سازمان کمتر هدر می‌رود.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در پایان، با اشاره به این که جایگاه حسابرسی داخلی در سلامت اداری سازمان بسیار مهم است، گفت: از این رو، ارزیابی و بهبود اثربخشی فعالیت‌ها و در نهایت، یاری رساندن به سازمان در دستیابی به اهداف، به‌ویژه در شرایط کنونی حاکم بر کشور، از وظایف کلیدی و بسیار مهم حسابرسی است که باید به نحو احسن انجام شود.

502 بازدید
رای دادن به این مورد
(0 رای)
منتشر شده در اخبار اسلایدر
کد خبر: 810

اوقات شرعی

ارتباط با ما

عضویت در خبرنامه سایت