پنج شنبه 30 فروردين 1403 برابر با 18 آوریل 2024

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران: تلاش برای انتقال پایدار گاز از ما، رعایت مصرف بهینه با مردم

با توجه به اهمیت پایداری انتقال گاز، تعمیرات اساسی تأسیسات تقویت فشار، مراکز بهره‌برداری خطوط لوله، پیگرانی هوشمند، تعویض پوشش و بازدیدهای دوره ای بموقع انجام شده تا خللی در فرآیند انتقال بهینه گاز طبیعی به هموطنان در فصل سرد سال به وجود نیاید.

به گزارش روابط عمومی منطقه 8 عملیات انتقال گاز، مهدی جمشیدی‌دانا، مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران با بیان این مطلب، اظهار داشت: با اتمام این کارها، هم‌اکنون، شرکت انتقال گاز ایران و تمامی مناطق عملیاتی آن، برای گذر موفق از فصل سرما آماده هستند.

وی با بیان این که این شرکت تمام توان خود را برای انتقال پایدار گاز به کار بسته، گفت: با توجه به افزایش میزان مصرف گاز در پیک مصرف، تمامی مناطق عملیاتی با حداکثر آمادگی و همچنین استفاده از واحدهای یدکی در پایداری انتقال گاز، در تلاش هستند تا هیچ گونه خللی در تأمین این انرژی طبیعی به مصارف خانگی، تجاری و نیروگاهی نداشته باشیم.

جمشیدی‌دانا با اشاره به گستردگی خطوط لوله در اقلیم های مختلف کشور، اظهار داشت: برای مجموع خطوط فشار قوی، ۸۶ تأسیسات تقویت فشار نیز وجود دارد که هر کدام از سه، چهار یا پنج توربوکمپرسور تشکیل شده که در مجموع، 320 توربوکمپرسور می‌‌تواند در مدار سرویس قرار گیرد؛ این اتفاق گاهی در فصل زمستان رخ می‌دهد که با افزایش مصرف، حتی واحدهای یدک نیز در جهت فشار افزایی بکار گرفته می شوند.

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران ادامه داد: از مهم‌ترین اقداماتی که برای عبور موفق از فصل سرما در سالجاری صورت گرفت، انجام تعمیرات اساسی و بازدیدهای دوره‌ای به میزان حدود 750 هزار نفرساعت کارکرد در کل شرکت انتقال گاز بود که بر اساس برنامه زمانبندی، انجام شد تا برای ورود به زمستان دغدغه‌ای وجود نداشته باشد.

جمشیدی‌دانا در پایان تأکید کرد: انتظار می‌رود هموطنان شریف کشورمان در استفاده از این انرژی خدادادی صرفه‌جویی کرده و مصرف را مدیریت کنند تا  فصول سرد امسال را نیز با سربلندی سپری کنیم.

592 بازدید
رای دادن به این مورد
(0 رای)
منتشر شده در اخبار اسلایدر
کد خبر: 844

اوقات شرعی

ارتباط با ما

عضویت در خبرنامه سایت