جمعه 31 فروردين 1403 برابر با 19 آوریل 2024

مديرعامل شركت انتقال گاز ايران : گيربكس الكتروكمپرسور تاسيسات تقویت فشار گاز در تبريز بومي سازي شد

مهدی جمشیدی دانا از انجام موفقيت آميز تعمیر و تست ماژول Revolving planetary Gear گیربکس الكتروكمپرسور تاسيسات تقويت فشار گاز تبريز براي اولين بار در كشور توسط كارشناسان منطقه 8 عمليات خبر داد.

به گزارش روابط عمومي منطقه 8 عمليات انتقال گاز، مدير عامل شركت انتقال گاز در آيين افتتاح گیربکس الكتروكمپرسور، تعمير ماژول RPG گیربکسVOITH واحد F تاسيسات تقويت فشار گاز تبريز را تبلور خودباوری و بومی‌سازی دانش فنی و مصداق بارز توانمندی صنعتگران زبده منطقه 8 عمليات انتقال گاز دانست.

جمشيدي دانا هزينه صرف شده براي ساخت و تعمیر قطعات آسيب ديده را حدود 15000 يورو معادل 6 درصد قطعات اورجينال (265 هزار يورو) اعلام كرد و افزود: هزينه نگهداري و تعميرات توربين هاي گازي به مراتب بالاتر از الكتروموتور و گيربكس مي باشد و اين گيربكس می تواند تا 70000 ساعت بصورت Free Maintenance مورد بهره برداری قرار گیرد.

مدير عامل شركت انتقال گاز ايران اظهار داشت: ورودي گيربكس از الكتروموتور با توان 8.4 MW و دور 1500 RPM تامین می گردد و خروجي آن كه به كمپرسور گاز وصل مي شود در محدوده (8400 – 12600 RPM) كار مي كند.

وي تصريح نمود: با توجه به عدم ارائه قطعات از سوي شركت VOITH جهت تعمير و نصب و راه اندازي مجدد به دليل محدوديت هاي بين المللي( تحريم ها) و همچنین حساسیت بالا و پیچیدگی های خاص تجهیز هيچ يك از شركتهاي پيمانكاري مسئوليت نصب و راه اندازي مجدد را بر عهده نگرفته و متخصصان منطقه 8 عمليات انتقال گاز بر آن شدند تا از توانمنديهاي داخلي براي حل اين مشكل استفاده كنند.

جمشيدي دانا ادامه داد: همت و تلاش متخصصين منطقه 8 عمليات انتقال گاز در اين عرصه باعث شد، در زمينه اقتصادي، ‌علمي، كارآفريني و خود باوري فرصتي فراهم شود تا ضمن اثبات توانمندي خويش، موجب خودكفايي هر چه بيشتر و كاهش وابستگي در اين حوزه شده و افتخاري بزرگ و ستودني در كشور كسب شود.

مدير عامل شركت انتقال گاز ايران تاكيد كرد: این اقدامات به جهت رسیدن به قله‌های خودکفایی و در راستای تحقق اهداف و برنامه های اقتصاد مقاومتی و همچنين حمایت و پشتيباني از شركتهاي داخلي و توانمند سازي شركتهاي بومي و ارتقا سطح تولید پایدار در سطح صنعت نفت و گاز کشور، انجام گرفته است.

وي ضمن تشکر از همكاران منطقه 8 عمليات انتقال گاز، انتقال دانش و مهارت، استفاده از روشهای نوین یادگیری و یاددهی فعال را مورد تاکید قرار داد و تهیه مستند آموزشي حاوي افتخارات شركت انتقال گاز در جهت بهره مندی از تجارب ارزشمند متخصصين در سطح صنعت نفت و گاز را خواستار شد.

534 بازدید
رای دادن به این مورد
(0 رای)
منتشر شده در اخبار اسلایدر
کد خبر: 849

اوقات شرعی

ارتباط با ما

عضویت در خبرنامه سایت