پنج شنبه 09 فروردين 1403 برابر با 28 مارس 2024

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران خبر داد: امکان افزایش انتقال روزانه 110 میلیون مترمکعب به توان فعلی انتقال گاز

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران ضمن بازدید از مراحل تست و راه اندازی تاسیسات تقویت فشار گاز ارسنجان 8، گفت: با بهره برداری از این تاسیسات در آینده ای نزدیک، توان انتقال گاز، روزانه 110 میلیون مترمکعب علاوه بر توان فعلی آن، افزایش می یابد.

به گزارش روابط عمومی شرکت انتقال گاز ایران، مهدی جمشیدی دانا با بیان این مطلب، اظهار داشت: در تاسیسات ارسنجان 8، چهار واحد توربوکمپرسور گازی نصب شده که سه واحد آن، تست 72 ساعت را پشت سر گذاشته و یک واحد دیگر هم در دست راه اندازی اولیه قرار دارد .

وی افزود: راه اندازی کامل این تاسیسات، منجر به افزایش پایداری انتقال گاز و به دنبال آن افزایش توان انتقال گاز به میزان روزانه 110 میلیون مترمکعب خواهد شد.

در این بازدید، محمد سیفی، سرپرست منطقه 5 عملیات انتقال گاز نیز بیان داشت: مجتمع تاسیسات تقویت فشار گاز ارسنجان در 20کیلومتری شهرستان ارسنجان فارس با دو ایستگاه بر روی خطوط چهارم و هشتم سراسری فعال است.

گفتنی است، منطقه 5 عملیات انتقال گاز با برخورداری از  خطوط لوله فشار قوی و تاسیسات تقویت فشار گاز شامل بیش از 1700 مگاوات یونیت، وظیفه انتقال حدود 70 درصد گاز تولیدی کشور را در گستره ای به وسعت استان فارس و بخش‌هایی از استان‌های كهگيلويه و بويراحمد،  بوشهر و یزد را عهده‌دار است.

534 بازدید
رای دادن به این مورد
(0 رای)
منتشر شده در اخبار اسلایدر
کد خبر: 864

آخرین اخبار

اوقات شرعی

ارتباط با ما

عضویت در خبرنامه سایت