جمعه 31 فروردين 1403 برابر با 18 آوریل 2024

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران خبر داد: راندمان انتقال گاز در تأسیسات تقویت فشار گاز رشت افزایش یافت

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران از نوسازی و بازسازی تاسیسات تقویت فشار گاز رشت پس از ۴۸ سال و با هدف افزایش راندمان انتقال گاز در شمال کشور خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، مهدی جمشیدی‌دانا در بازدید از تاسیسات تقویت فشار گاز رشت در منطقه 9 عملیات انتقال گاز ضمن قدردانی از تلاش شبانه روزی کارکنان ستادی و عملیاتی در تحقق انتقال ایمن و پایدار گاز در استان های شمالی، اظهار داشت: بیش از 10 هزار نفر ساعت کار طاقت فرسا در اوج پیک پنجم کرونا انجام شده و همکاران ما به صورت شبانه روزی عملیات نوسازی، بازسازی و تعمیرات اساسی را در این ایستگاه انجام داده‌اند.

وی ادامه داد: با فعال شدن این ایستگاه و افزایش فشار گاز در خطوط لوله استان‌های گیلان و مازندران، ظرفیت انتقال گاز به این استان‌ها و پایداری شبکه و انتقال گاز در شرایط بهتری قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران با اشاره به اینکه تاسیسات رشت در سال 1352 به بهره برداری رسید و طی سال‌های اخیر بازسازی و نوسازی شده است، افزود: این تاسیسات از خط سوم سراسری، گاز را برداشت و به خط لوله اول سراسری و خط لوله شمال کشور گاز تزریق می‌کند.

به گفته جمشیدی‌دانا، این تأسیسات دارای سه دستگاه توربوکمپرسور 10 مگاواتی با ظرفیت انتقال 23 میلیون مترمکعب گاز در روز است.

وی در ادامه افزود: اقدامات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری بسیاری در ایستگاه‌های رشت و همچنین رامسر انجام شده و این دو ایستگاه به خصوص ایستگاه رشت، مطمئناً در پیک سرمای سال جاری نقش ویژه‌ای را در انتقال گاز و پایداری شبکه شمال کشور ایفا می کنند.

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران طی نشستی با سرپرست و اعضای هیات رییسه منطقه 9 عملیات انتقال گاز با تاکید بر اینکه، اولویت کار ما عملیات است، اظهار داشت: موضوعات مربوط به عملیات را در ستاد انتقال به جد دنبال کرده و همواره تلاش می کنیم پایداری انتقال گاز را که برای ما بسیار حائز اهمیت است، استمرار دهیم.

جمشیدی دانا در ادامه با بیان اینکه باید در کارها انضباط مالی و اداری را حتما مدنظر قرار داد، یادآور شد: به همه مسائل و بحث حوادث طبیعی همانند؛ سیل، زلزله توجه ویژه داشته و مقاوم سازی و ایمن سازی خطوط و اثربخشی پروژه هایی که تعریف می شود را مدنظر قرار دهید.

وی در پایان، خاطرنشان کرد: امید است با تلاش شبانه‌روزی همه همکاران به خصوص در ایستگاه‌ها و مراکز بهره‌برداری خطوط لوله و مصرف بهینه مردم، زمستان امسال را نیز مانند سال گذشته، با موفقیت پشت سر بگذاریم.

466 بازدید
رای دادن به این مورد
(0 رای)
منتشر شده در اخبار اسلایدر
کد خبر: 866

اوقات شرعی

ارتباط با ما

عضویت در خبرنامه سایت