شنبه 08 ارديبهشت 1403 برابر با 26 آوریل 2024

معاون وزیر نفت در امور گاز:ایران؛ مطلوب‌ترین گزینه برای انتقال گاز به شرق و غرب دنیا است

مجمع کشورهای صادرکننده گاز (GECF) با برخورداری از حدود نیمی از صادرات گاز طبیعی و LNG جهان، نقش راهبردی و استراتژیک خود را در عرضه پایدار و ایمن گاز طبیعی از طرق مختلف (سوآپ، صادرات و ....) در جهان حفظ کرده است.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، مجید چگنی، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، پس از بازگشت از ششمین نشست مجمع کشورهای صادرکننده گاز، با بیان این مطلب، اظهار داشت: در این ارتباط، ایران بارها اعلام کرده که با توجه به گسترش هزاران کیلومتر شبکه انتقال گاز در سطح کشور، آماده است تا علاوه بر صادرات گاز، سوآپ گاز را نیز به‌ویژه، از شمال به جنوب و بالعکس به کشورهای همسایه از طریق خط لوله و سایر نقاط جهان از طریق احداث تأسیسات LNG عملیاتی کند.

وی ادامه داد: در واقع، در این راستا، ایران با توجه به موقعیت جغرافیایی و زیرساخت‌های موجود، می‌تواند مطلوب‌ترین گزینه برای تجارت گاز باشد.

معاون وزیر نفت در امور گاز با بیان این که سیاست قطعی جمهوری اسلامی ایران گسترش همکاری‌ها با کشورهای همسایه و راهبرد محوری وزارت نفت، همکاری با دیگر کشورها در حوزه انرژی است، تصریح کرد: از این رو، نقش مجمع کشورهای صادرکننده گاز در کمک به کاهش بحران انرژی و برقراری ثبات در بازار و تنظیم قیمت جهانی گازطبیعی، بسیار مثبت ارزیابی می‌شود.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در پایان، با بیان این که تلاش این مجمع برای راهبری تحولات افق مصرف گاز در دنیا است، اظهار کرد: هدف غایی ما این است که در راستای دیپلماسی انرژی، بتوانیم از ظرفیت‌های موجود خود برای ایجاد ارتباطات گسترده‌تر با کشورهای همسایه استفاده کرده و تعاملات خود با آن‌ها را در زمینه‌های مختلف افزایش دهیم.

459 بازدید
رای دادن به این مورد
(0 رای)
منتشر شده در اخبار اسلایدر
کد خبر: 914

اوقات شرعی

ارتباط با ما

عضویت در خبرنامه سایت