جمعه 07 ارديبهشت 1403 برابر با 25 آوریل 2024

معاون وزیر نفت در امور گاز تشریح کرد؛ آخرین و جدیدترین پروژه‌های کلان در حال اجرای شرکت ملی گاز ایران

بر اساس آخرین آمار ارایه‌شده، در حال حاضر، ۸۸ پروژه مربوط به 19 طرح احداث خطوط لوله انتقال گاز و ایستگاه‌های تقویت فشار از پروژه‌های کلان شرکت ملی گاز ایران در حال اجرا است.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، مجید چگنی، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با بیان این مطلب، اظهار داشت: برخی از این پروژه‌ها که همگی توسط شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران در حال اجرا هستند، شامل؛ احداث خطوط انتقال گاز شهرها، تکمیل خطوط سراسری انتقال گاز، خط انتقال گاز دوم شمال و شمال‌شرق و احداث ایستگاه‌های تقویت فشار بر روی خطوط چهارم، ششم، هفتم، هشتم، نهم و یازدهم سراسری می‌شوند.

وی کل اعتبار تخصیص‌یافته به این ۸۸ پروژه را بیش از ۱۶ هزار میلیارد ریال عنوان کرد و ادامه داد: گازرسانی به استان هرمزگان، احداث تأسیسات زیربنایی و ساختمانی، بهینه‌سازی تأسیسات خطوط و ایستگاه‌های در حال بهره برداری، 4 طرح پالایشی مربوط به احداث پالایشگاه گاز پارسیان، پالایشگاه گاز ایلام و ارتقای تجهيزات اندازه‌گيري ايستگاه گاز صادراتي بازرگان و نیز 5 طرح ذخیره‌سازی در مخازن شوریجه (فاز دوم)، سراجه (فاز دوم) نیز از دیگر پروژه‌های کلان در دست اجرای شرکت ملی گاز ایران هستند.

چگنی تصریح کرد: از دیگر پروژه‌های کلان در حال اجرا می‌توان به پروژه‌های تکمیل و بهبود پالایشگاه‌های گاز که توسط  8 شرکت پالایش گاز و نیز سایر پروژه‌های کلان گازرسانی به شهرها و روستاها و مشترکین صنعتی نام برد که توسط 31 شرکت‌ گاز استانی اجرا می‌شود.

معاون وزیر نفت در امور گاز در بخش دیگری از سخنان خود، از پروژه‌های جدید شرکت ملی گاز ایران نام برد و گفت: طرح کاهش فلرینگ/ کاهش انتشار SO2 ، احداث تصفیه‌خانه‌های پساب تولیدی در منطقه عسلویه، پروژه‌های تولید ساخت بار اول فناورانه، اجرای طرح افزایش راندمان بازیافت اتان در 9 پالایشگاه پارس جنوبی، هوشمندسازی شبکه توزیع گاز طبیعی، طرح‌ها و پروژه‌های مقاوم‌سازی تأسیسات و ساختمان‌ها در شرکت‌های تابعه شرکت ملی گاز ایران بخشی از این پروژه‌های جدید شرکت را شامل می‌شوند.

چگنی توسعه میدان ذخیره‌سازی شوریجه D را که چندی پیش توسط رییس‌جمهوری افتتاح شد، از دیگر پروژه‌های فعال در سال جاری عنوان کرد و افزود: با توجه به ضرورت توسعه ذخیره‌سازی در مدیریت سوخت زمستانی، عملیات اجرایی فاز دوم با هدف افزایش ظرفیت تزریق گاز از ۱۰ (در فاز اول) به ۲۰۰ میلیون مترمکعب در روز (در فاز دوم) و نیز افزایش ظرفیت برداشت گاز از ۲۰ (در فاز اول) به ۴۰ میلیون مترمکعب در روز (در فاز دوم) برنامه‌ریزی شده است.

وی برنامه گازرسانی به 10 شهر و 1500 روستا در سال جاری را بخشی از پروژه‌های در دستور کار شرکت ملی گاز ایران خواند و گفت: بر این اساس، 839 هزار واحد خانگی و 7369 مشترک صنعتی نیز در این سال، گازدار خواهند شد.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در پایان، اظهار کرد: طرح‌ها و پروژه‌های مصوب سفرهای استانی ریاست‌جمهوری شامل؛ گازرسانی به شهرها، روستاها و واحدهای صنعتی در سطح استان‌ها و هم‌چنین گازکشی به منازل خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد امام (ره) و بهزیستی استان‌ها تحت عنوان مسئولیت‌های اجتماعی که مازاد بر برنامه‌های شرکت ملی گاز ایران در دستور کار قرار داده و یا در حال اجرا می‌باشد نیز، به این شرکت ابلاغ شده است.

396 بازدید
رای دادن به این مورد
(0 رای)
منتشر شده در اخبار اسلایدر
کد خبر: 934

اوقات شرعی

ارتباط با ما

عضویت در خبرنامه سایت