چهارشنبه 05 ارديبهشت 1403 برابر با 23 آوریل 2024

معاون وزیر نفت در امور گاز: صنعت گاز، قلب تپنده اقتصاد و رفاه کشور است

ارتقای جایگاه ایران در زمینه تجارت گاز با ثبت رکورد بالاترین میزان فروش میعانات گازی و بهره‌مندی ۷۵ درصدی سبد انرژی کشور از گازطبیعی، نشان می‌دهد که صنعت گاز همچنان قلب تپنده اقتصاد و رفاه کشور است.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، مجید چگنی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران صبح امروز در آیین بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی طرح‌های گازرسانی در هفته دولت که با حضور جواد اوجی، وزیر نفت، رئیس کمیسیون انرژی مجلس، برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران و مسئولین صنعت نفت و گاز در سالن همایش شهید رجایی ستاد شرکت ملی گاز ایران برگزار شد، با اعلام این خبر و بیان این که دولت سیزدهم دریک سال ابتدایی عملکرد خود موجب نشاط، رفاه و افزایش امید در سطح کشور شده، افزود: اکنون این دولت در مسیر عدالت و پیشرفت گام برمی‌دارد و بر توسعه در بخش‌های مختلف به ویژه بحث‌های زیرساختی نفت و گاز متمرکز شده است.

چگنی با تآکید بر این که برخی از استان‌ها که از لحاظ شاخص‌های توسعه مانند گاز عقب بوده‌اند، مورد توجه دولت سیزدهم قرار گرفته‌اند، اظهار کرد: گازرسانی به این مناطق محروم از اهداف راهبردی شرکت ملی گاز ایران است که با روحیه پرتلاش و جهاد مستمر این دولت، این مهم به‌زودی جامه عمل می‌پوشد.

وی با بیان این‌که بیش از ۷۵ درصد سبد انرژی کشور با ۳۰ میلیون واحد اشتراک شامل خانگی، تجاری، صنعتی و کشاورزی به گاز طبیعی وابسته است، گفت: پس، این مبالغه نیست اگر بگوییم صنعت گاز، قلب تپنده اقتصاد و رفاه کشور است.

معاون وزیر نفت در امور گاز درباره بهره‌برداری از طرح‌های گازرسانی در هفته دولت، توضیح داد: امروز شاهد بهره‌برداری از خطوط لوله انتقال گاز و گازرسانی به ۱۶ شهر و ۱۰۹۱ روستا و بالغ بر ۱۹۵۹ صنعت این مرز و بوم با ۱۰ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار هستیم.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در پایان، به طرح‌هایی که عملیات اجرایی آن‌ها از هفته دولت آغاز می‌شود نیز، اشاره کرد و گفت: در این آیین، همچنین آغاز عملیات اجرایی گازرسانی به ۹ شهر و ۹۲۸ روستا و بیش از ۲ هزار صنعت دیگر نیز با اعتباری بیش از 53 هزار میلیارد ریال آغاز می‌شود.

386 بازدید
رای دادن به این مورد
(0 رای)
منتشر شده در اخبار اسلایدر
کد خبر: 1028

اوقات شرعی

ارتباط با ما

عضویت در خبرنامه سایت