سه شنبه 04 ارديبهشت 1403 برابر با 23 آوریل 2024

معاون وزیر نفت در امور گاز خبر داد؛ بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی 6096 پروژه گازرسانی و توسعه‌ای همزمان با هفته دولت

با بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی 6096 پروژه گازرسانی و با اعتباری بالغ بر 156 هزار میلیارد ریال، به استقبال هفته دولت می‌رویم.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، مجید چگنی، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در آستانه هفته دولت، با اعلام این خبر، اظهار کرد: بهره‌برداری از این پروژه‌ها و توسعه گازرسانی به شهرها و به‌ویژه روستاها، نشان از آن دارد که شاخصه عدالت اجتماعی در جمهوری اسلامی ایران که معرف رویکرد نظام در خدمت‌رسانی به مردم می‌باشد، به‌خوبی در حال اجراست.

وی ادامه داد: از این تعداد پروژه، بهره‌برداری از پروژه‌های گازرسانی به 1091 روستا، ۱6 شهر و ۱۹59 واحد صنعتی را شاهد هستیم که برای اجرای این پروژه‌ها، نزدیک به 78 هزار میلیارد ریال هزینه شده است.

چگنی در ادامه، افزود: همچنین، عملیات اجرایی پروژه‌های گازرسانی به ۹ شهر، 928 روستا و 2091 واحد صنعتی نیز در این هفته با اعتباری حدود 53 هزار میلیارد ریال آغاز می‌شود که نشان از تدوام طنین توسعه در کشور دارد.

معاون وزیر نفت در امور گاز با بیان این که امسال در هفته دولت، علاوه بر افتتاح تعداد قابل توجهی از پروژه‌های گازرسانی شهری و روستایی، شاهد افتتاح تعدادی پروژه‌های زیرساختی نیز هستیم، تصریح کرد: این پروژه‌ها شامل خطوط انتقال می‌شود که ازجمله این موارد، احداث خط انتقال گاز صنایع زرند کرمان و نیز، خط انتقال گاز زاهدان/ دوراهی دشتک/ زابل با اعتباری بالغ بر 25 هزار میلیارد ریال می‌باشد.

چگنی در ادامه، تصریح کرد: آن‌چه پروژه‌های گازسانی را از دیگر پروژه‌ها متمایز می‌سازد، علاوه بر ایجاد رفاه و آسایش برای مردم به‌ویژه در استان‌های کم‌برخوردار و مناطق دورافتاده، تأمین کالاهای مصرفی این پروژه‌ها از طریق ساخت داخل است که باعث توسعه صنایع وابسته شده و عملاً علاوه بر حمایت از تولید، شکوفایی شرکت‌های دانش‌بنیانی که در سراسر کشور، محصولات مورد نیاز صنعت گاز را تولید می‌کنند نیز، در پی خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران خاطرنشان کرد: این نکته مهمی است؛ چراکه در این صورت، این صنایع  علاوه بر این که می‌توانند در شرایط سخت اقتصادی، به حیات خویش ادامه ‌دهند، عدم وابستگی به کالاهای خارجی را نیز برای ما به ارمغان می‌آورند و در کنار توسعه‌ گازرسانی، زمینه اشتغال‌زایی خوبی را نیز فراهم می‌کنند.

وی در پایان، با اشاره به شعار سال، «تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌زایی» و تأکید فراوان رهبر معظم انقلاب مبنی بر حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، اظهار کرد: سیاست شرکت ملی گاز ایران نیز بر همین مدار و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان قرار گرفته؛ سیاستی که با حمایت از این شرکت‌ها، زمینه را برای ورود آن‌ها به حوزه‌های پیچیده فناوری فراهم می‌کند، بنابراین باید از ظرفیت‌های دانش‌بنیان و کارآمدی حوزه علم و فناوری کشور برای توسعه و پیشرفت داخلی به نحو احسن استفاده و نیازمندی‌های خود را با تلاش و همت داخلی رفع کنیم.

328 بازدید
رای دادن به این مورد
(0 رای)
منتشر شده در اخبار اسلایدر
کد خبر: 1026

اوقات شرعی

ارتباط با ما

عضویت در خبرنامه سایت