شنبه 01 ارديبهشت 1403 برابر با 19 آوریل 2024

معاون وزیر نفت در بازدید از پالایشگاه گاز ایلام: درآمدهای حاصل از گاز در راستای خدمت به مردم هزینه می‌شود

معاون وزیر نفت در امور گاز با اشاره به این‌که تمام درآمدهای حاصل از فروش گاز در راستای خدمت به مردم هزینه می‌شود، گفت: تا پیش از انقلاب، تنها 50 هزار مشترک در کل کشور وجود داشت؛ اما امروز به برکت انقلاب اسلامی، 27 میلیون مشترک گاز؛ اعم از خانگی، تجاری، عمومی و صنایع بزرگ و کوچک از این نعمت الهی برخوردار هستند.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، مجید چگنی، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران طی بازدید از پالایشگاه گاز ایلام، در دیدار با سارا فلاحی، نماینده مردم این استان در مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب، افزود: شرکت ملی گاز ایران با احداث بیش از400  هزار کیلومتر شبکه گاز، تأمین 70 درصد از سهم انرژی کشور را به خود اختصاص داده و از این حیث، یکی از بزرگ‌ترین سازمان‌های خدمات‌رسان در کشور محسوب می‌شود.

وی با اشاره به این‌که تمام اقدامات شرکت ملی گاز ایران، به نوعی، مسئولیت اجتماعی است، اظهار داشت: اولویت اصلی این مجموعه، گازرسانی به مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته است که خوشبختانه در این زمینه، گام‌های خوبی برداشته شده است.

معاون وزیر نفت در امور گاز ضمن تشریح وضعیت گازرسانی در سطح کشور، از مطالعات و برنامه‌های در دست اقدام این سازمان درخصوص توسعه گاز در استان خبر داد و تصریح کرد: در حال حاضر، 200 طرح گازرسانی در دست اقدام داریم و هیچ‌گونه طرح و پروژه‌ای در شرکت ملی گاز ایران راکد نمی‌ماند.

چگنی در پاسخ به نماینده مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی درخصوص چگونگی همکاری این شرکت با دانشگاه‌ها در زمینه‌های پژوهشی، به حمایت این سازمان از طرح‌های پژوهشی اشاره کرد و گفت: در شرکت ملی گاز ایران، پژوهش به عملیات بسیار نزدیک و قابل اجراست.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران رویکرد این مجموعه را استقبال از طرح‌های پژوهشی عنوان کرد و ادامه داد: به‌عنوان مثال، در بحث ذخیره‌سازی گاز که یکی از مهم‌ترین و حساس‌ترین برنامه‌های راهبردی این شرکت است، تاکنون بیش از 150 مورد پژوهش انجام شده و این روند همچنان نیز ادامه دارد.

در ادامه این نشست، سارا فلاحی نماینده مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی نیز، ضمن تشکر از مجموعه شرکت‌های پالایش گاز ایلام و گاز این استان در بحث خدمات‌رسانی به مردم، با اشاره به تلاش جهت به نتیجه رسانیدن طرح‌های در دست اقدام شرکت ملی گاز ایران، گفت: پیشرفت فیزیکی فاز دوم پالایشگاه گاز ایلام در یکسال اخیر از ۵ درصد به ۳۸ درصد رسیده که انتظار می‌رود با این پیشرفت سریع و با تجهیز آن، شاهد بهره‌برداری فاز 2 شرکت پالایش گاز ایلام در اسرع وقت باشیم.

 

312 بازدید
رای دادن به این مورد
(0 رای)
منتشر شده در اخبار اسلایدر
کد خبر: 1066

اوقات شرعی

ارتباط با ما

عضویت در خبرنامه سایت