پنج شنبه 09 فروردين 1403 برابر با 28 مارس 2024

رئيس بودجه و اموال شركت انتقال گاز ايران: مشاركت در مديريت بودجه و اموال، منجر به كاهش هزينه ها مي‌گردد

محمد ساجدي مقدم، در نشست هم انديشي بودجه و حسابداري اموال شركت انتقال گاز، مشاركت در مديريت بودجه و اموال زمينه كاهش هزينه ها دانست.

به گزارش روابط عمومي منطقه 8 عمليات انتقال گاز، در اين نشست كه به مدت دو روز و به ميزباني منطقه 8 عمليات برگزار شد، محمد ساجدي مقدم، رئيس بودجه و اموال شركت انتقال گاز ايران، منابع مالي و اعتباري را عاملي مهم در پيش برد و تحقق اهداف سازمان دانست و گفت: بخش عظيمي از سرمايه هر سازماني دارايي آن مي باشد كه دارايي شركت انتقال گاز ايران بيش از 75 درصد دارايي شركت ملي گاز در اختيار دارد و تعداد اقلام دارايي هاي استهلاك پذير و بدون استهلاك پذير حدود 000/195 قلم مي باشد.

ساجدي مقدم، بر ضرورت پياده سازي سيستم حسابداري جهت بررسي مديريت بهاي تمام شده (Abc ) تاكيد كرد و افزود: بكارگيري اين روش هزينه يابي، راهكاري مناسب در جهت شناسايي و كاهش هزينه ها از طريق حذف فعاليتهاي غير ضروري و فاقد ارزش افزوده براي انجام فعاليتهاي با ارزش و اثربخش بوده كه خوشبختانه منطقه 8 عمليات انتقال گاز در اين زمينه پيشرو مناطق مي باشد.

وي، ضمن تشكر از ميزباني منطقه 8 عمليات در برگزاري اين نشست، تعامل هرچه بيشتر سازمانهاي مرتبط براي رفع موانع مالي و افزايش سطح سرمايه گذاري در قانون بودجه را خواستار شد.

در ادامه اين نشست، فيروز خدائي، مديرمنطقه 8 عمليات انتقال گاز، ضمن ارائه گزارشي از عملكرد اين منطقه، بر اهميت بودجه و كنترل هزينه ها در سازمان تاكيد كرد و گفت: انتقال پايدار و بهينه گاز و همچنين انجام تعهدات سازماني با حمايت و پشتيباني تمامي واحد ها علي الخصوص واحد مالي تحقق مي يابد و اگر حقيقتا واحد هاي عملياتي از نظر مالي مورد پشتيباني قرار گيرند دركيفيت و كميت خدمات رساني نيز تاثيرگذار خواهد بود.

وي با تاكيد بر استمرار در برگزاري اين گونه نشست ها، شناسايي چالش ها، كاهش نقاط ضعف و تقويت نقاط قوت و ارايه راهكارهايي عملي را از جمله دستاوردهاي اين گونه نشست ها برشمرد.

همچنين در پايان هريك از روسا و كارشناسان مالي ستاد و مناطق دهگانه، ضمن ارائه گزارشي از اقدامات انجام گرفته واحد مالي خود، چالشها و مشكلات موجود را مطرح نموده و با ارائه راهكارهاي لازم جهت كاهش نقاط ضعف و تقويت نقاط قوت را در قالب يك كارگاه تخصصي مورد بحث و تعامل قرار دادند.

293 بازدید
رای دادن به این مورد
(0 رای)
منتشر شده در اخبار اسلایدر
کد خبر: 1074

آخرین اخبار

اوقات شرعی

ارتباط با ما

عضویت در خبرنامه سایت