جمعه 31 فروردين 1403 برابر با 19 آوریل 2024

وزیر نفت: افزایش ۱۳ درصدی سوخت‌رسانی به نیروگاه‌ها با گاز طی ۵۰ روز گذشته

طی ۵۰ روز گذشته، روزانه 25 میلیون مترمکعب یعنی 13 درصد بیشتر از سال قبل سوخت‌رسانی با گاز را به نیروگاه‌ها داشته‌ایم.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، جواد اوجی، وزیر نفت در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب، درباره اقدامات اخیر وزارت نفت، اظهار کرد: بر این اساس، در پاییز روزانه تقریباً ۲۸ درصد مصرف سوخت نفت کوره را نسبت به پارسال برای نیروگاه‌ها کاهش و در عین حال، ۱۵ میلیون مترمکعب گاز بیشتری به صنایع داده‌ا‌یم که این رقم در صنایع فولاد، رشد مصرفی ۳۰ درصدی را در گاز نشان می‌دهد که خبر بسیار خوبی است.

وی درباره تعاملات ایران و روسیه در حوزه انرژی بیان کرد: ایران و روسیه دو کشور بزرگ منطقه هستند که تاکنون در حوزه سیاسی و اقصادی و بویژه انرژی مثل امروز به هم نزدیک نشده بودند.

به گفته اوجی، تا امروز بیش از ۴ میلیارد دلار در راستای توسعه میادین گازی و نفتی قرارداد امضاء شده و در همین راستا، تفاهم‌نامه ۴۰ میلیارد دلاری با شرکت گازپروم داشته‌ایم، ضمن آن‌که سوآپ فرآورده‌ها را شروع و سوآپ گازی را هم دنبال می‌کنیم که امیدواریم در زمستان امسال اجرایی شود.

اوجی در پایان، درباره وضعیت مصرف گاز در زمستان در بخش خانگی، اظهار کرد: ناترازی (تولید و مصرف) گاز به دلیل عدم سرمایه‌گذاری در سال‌های گذشته است، اما تلاش می‌کنیم که با مدیریت مصرف، این چالش را نیز پشت سر بگذاریم؛ از مردم عزیز هم می‌خواهم همانند زمستان سال گذشته همکاری کنند که بخش خانگی امسال هم زمستان را بدون چالش طی کند.

279 بازدید
رای دادن به این مورد
(0 رای)
منتشر شده در اخبار اسلایدر
کد خبر: 1082

اوقات شرعی

ارتباط با ما

عضویت در خبرنامه سایت