جمعه 31 فروردين 1403 برابر با 18 آوریل 2024

هدف از حسابرسي داخلي؛ حصول اطمينان و رعايت صرفه و صلاح اقتصادي سازمان است

رئيس حسابرسي داخلي شركت ملي گاز ايران در نشست هم انديشي با مدير و مسئولين منطقه 8 عمليات انتقال گاز، حصول اطمينان و رعايت صرفه و صلاح اقتصادي سازمان را از اهداف كليدي حسابرسي داخلي دانست.

به گزارش روابط عمومي منطقه 8 عمليات انتقال گاز، حسين سياري، رئيس حسابرسي داخلي شركت ملي گاز ايران در اين نشست به تشريح سياستها و اقدامات پيشگيرانه با هدف صيانت از بيت المال پرداخت و گفت: وظيفه حسابرسي بهبود فرآيند نظارت در سازمان است و بايد با همكاري تنگاتنگ و اصلاح روش هاي موجود بودجه ها را به نحوي مديريت كرد كه ماحصل آن توسعه و آباداني كشور و رعايت مقررات و قوانين جاري باشد.

وي بودجه را برنامه ريزي، پيش بيني و محاسبه روند كار معرفي كرد و تصريح نمود: مديريت صحيح و بهينه نقدينگي، جلوگيري از هزينه هاي اضافي، پرهيز از خريد كالاهاي غير ضروري مواردي هستند كه در رفع موانع نقدينگي و مديريت بودجه، تاثير بسزايي دارند.

سياري، وظيفه حسابرسي داخلي را ساماندهي منابع سازمان دانست و اظهار داشت: بررسی آماری در زمینه حسابرسي داخلي نشان می‌دهد که عملکرد شرکت طی سال گذشته، هم به لحاظ کمیت و هم به لحاظ کیفیت، بسیار خوب و قابل توجه بوده است واين ماحصل تلاش و فداكاري تمامي همكاران مي باشد.

رئيس حسابرسي داخلي شركت ملي گاز ايران اهداف اصلی حسابرسی داخلی را حصول اطمينان، رعايت صرفه و صلاح اقتصادي در سازمان و رعايت قوانين و مقررات جاري بر شمرد و ادامه داد: باید از وجود کنترل‌های لازم در شرکت اطمینان حاصل شود تا برنامه‌های مالی و عملیاتی منطبق با سیاست‌های شرکت، صحت و شفافیت اطلاعات و گزارش های منتشره و اثربخش منابع شرکت و در نهایت، رعایت قوانین، بخشنامه‌ها و مصوبات به درستی جاری شود.

همچنين در ادامه اين نشست فيروز خدائي، مدير منطقه 8 ، ضمن اشاره بر شرايط خاص اقليمي و آب و هوايي در مناطق سردسير گفت: نقش حياتي گاز طبيعي در مناطق تحت پوشش اين منطقه كه داراي آب و هواي سرد و خشك مي باشد از اهميت بيشتري براي مصرف كنندگان برخوردار است.

وي افزود: امیدواريم امسال نيز بتوانيم با همفکری و همكاري كاركنان به رسالت عظيم خود در انتقال ايمن، پاك، پايدار و بهره ور گاز به نحو احسنت عمل نموده و آرامش و آسايش را به همشهريان عزيز هديه كنيم.

313 بازدید
رای دادن به این مورد
(0 رای)
منتشر شده در اخبار اسلایدر
کد خبر: 1088

اوقات شرعی

ارتباط با ما

عضویت در خبرنامه سایت