جمعه 31 فروردين 1403 برابر با 19 آوریل 2024

مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران در بازدید از نمایشگاه ملی فناورانه دانش‌بنیان بسیج؛ بیش از ۱۰۰ شرکت دانش‌بنیان در رویدادهای علمی حوزه انرژی فعال هستند

بسیاری از صنایع حوزه انرژی وابسته به توسعه بستر فعالیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان بوده و در حال حاضر، بیش از ۱۰۰ شرکت دانش‌بنیان در این زمینه فعال هستند.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، مجید چگنی، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در دومین روز از نمایشگاه ملی فناورانه و دانش‌بنیان بسیج، که با هدف ارائه فناوری‌های نوین و هم‌افزایی در تحقق زیست‌بوم اقتصاد دانش‌بنیان برگزار شد، با تبریک هفته بسیج به تمام بسیجیان سلحشور کشور، ضمن بازدید از دستاوردها و محصولات این رویداد بزرگ، با بیان این مطلب، اظهار داشت: در حوزه دفاعی و انرژی در داخل کشور شاهد فناوری‌هایی هستیم که با توانمندی داخلی و بدون دخالت شرکت‌های خارجی تولید شده که نشان‌دهنده توانمندی متخصصان ما در این بخش است.

چگنی ادامه داد: در حال حاضر، در تولید و تجهیز بسیاری از کالاهای توسعه محور و طراحی و مهندسی آن کالاها، نیازی به واردات تکنولوزی نداریم.

معاون وزیر نفت در امور گاز در ادامه، افزود: در این بازدید، به این نتیجه رسیدیم که با دستان پرتوان بسیجیان مخلص، فناوری‌های نو و دانش‌بنیان قابل ارائه و معرفی هستند و این نشان می‌دهد که رویدادهای علمی و فناوری با تدبیر فرماندهی کل بسیج و تلاش دست‌اندرکاران در این حوزه، پاسخ‌های خوبی دریافت کرده، تا  جایی که می‌توان گفت، شاید حتی بسیجیان در این زمینه، یک گام جلوتر از سازمان‌هایی هستند که مسئول توسعه انواع فناوری‌ها در کشور هستند.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با بیان این‌که در حال حاضر، در حوزه دفاعی کشور، ما خیلی جلو هستیم، گفت: با این پیش‌زمینه، ما با تلاش خود، موفق شدیم با اراده و پشتکار و انگیزه بالای الهی، به دانش و فناوری روز دنیا در بخش نظامی کشور دست یابیم؛ هرچند که در حوزه صنعت عقب‌ماندگی‌هایی داریم که اراده دولت، بر جبران آن است.

به گفته وی، در حوزه انرژی هم با حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و شرکت‌های فناورانه، حرکت‌های بسیار خوبی آغاز شده است.

چگنی  تصریح کرد: با این حال، نمی‌توان منکر شد که در حوزه نفت، گاز و انرژی نیازمند سرمایه‌گذاری بالا هستیم، تحریم در صنعت نفت و گاز مشکلات و محدودیت‌هایی برای سرمایه‌گذاری به وجود آورده، ولی باعث توقف فعالیت در این حوزه نشده است.

وی با تأکید بر برداشتن گام‌های رو به جلو در حوزه نفت و گاز، گفت: به‌رغم محدودیت‌هایی که در مجموعه صنعت نفت است، توانستیم صادرات را افزایش و گام‌های اساسی درخصوص ساخت انواع پالایشگاه‌ها و نیازهای در این راستا برداریم.

معاون وزیر نفت در امور گاز در پایان، با اشاره به شعار سال؛ «تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌زایی»، گفت: این شعار را یک تکلیف قلمداد می‌کنیم؛ به‌ویژه که وزارت نفت هم در تحقق این شعار پیشران بوده و در این زمینه، بیش از ۱۰۰ شرکت دانش‌بنیان در رویداد اخیر هوشمندسازی انرژی شرکت داشته‌اند.

‌شایان ذکر است، نمایشگاه ملی فناورانه و دانش‌بنیان بسیج، با حضور بیش از ۱۳۰ شرکت از سراسر کشور و بیش از ۲۰۰ طرح و محصول فناورانه، ۸ آذرماه در دانشگاه جامع انقلاب پادگان ولیعصر آغاز شد و دهم آذرماه به کار خود پایان داد.

293 بازدید
رای دادن به این مورد
(0 رای)
منتشر شده در اخبار اسلایدر
کد خبر: 1101

اوقات شرعی

ارتباط با ما

عضویت در خبرنامه سایت