پنج شنبه 06 ارديبهشت 1403 برابر با 25 آوریل 2024

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران:پیش‌بینی‌های لازم برای جلوگیری از قطع گاز خانگی صورت گرفته؛ نیازمند همکاری مردم هستیم

حسب پیش‌بینی‌های صورت گرفته در خصوص روزهای سرد سال، یک ماه است که در آماده باش کامل به سر می‌بریم و تمام تاسیسات با ظرفیت کامل در حال خدمت رسانی هستند.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران؛ مجید چگنی، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در جلسه کارگروه هماهنگی و تامین پایدار  سوخت زمستانی سال 1401 که روز جمعه 23 دی ماه با حضور محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور، جواد اوجی وزیر نفت، معاونین وزیر نفت در چهار شرکت اصلی و جمعی از مدیران شرکت ملی گاز ایران در مرکز کنترل و راهبری شرکت ملی گاز ایران (دیسپچینگ) برگزار شد،با بیان این مطلب، اظهار کرد: از 848 میلیون متر مکعب گاز سبکی که در یک روز به خطوط انتقال تزریق شده، 685 میلیون مترمکعب در بخش خانگی و تجاری مصرف شده که رقم بسیار بالایی است.

یک ماه آماده باش کامل در شرکت ملی گاز ایران

وی با بیان این‌که حضور معاون اول رئیس جمهور در این جلسه مایه دلگرمی همکاران صنعت نفت و گاز است، گفت: بیش از یک ماه است که تمامی ارکان مجموعه شرکت ملی گاز ایران در آماده باش کامل هستند و پیش‌بینی اقدامات لازم برای این شرایط جوی در جلسات مدیریت بحران ستاد شرکت ملی گاز و ادارات تابعه در استان‌ها و پالایشگاه‌ها صورت گرفته است.

معاون وزیر نفت در امور گاز با اشاره به این‌که با بررسی گزارش‌های کمیته‌های بحران اداره گاز در استان‌ها و تشکیل کارگروه‌های انرژی در کنار این کمیته‌ها، برآورد دقیقی از افزایش میزان مصرف در بخش خانگی داشتیم، گفت: روز گذشته 848 میلیون متر مکعب گاز سبک به خطوط انتقال تزریق شد که در نوع خود یک رکورد محسوب می‌شود که از این بین، 685 میلیون مترمکعب در بخش خانگی و تجاری مصرف شده است.

مردم کمک کنند؛ هموطنان در مناطق شمالی دچار مشکل نشوند

وی در ادامه، با اشاره به افت فشار گاز در استان‌های گلستان و مازنداران و استان‌های شمال شرقی، تصریح کرد: با تمهیدات درنظر گرفته‌شده، خوشبختانه تاکنون هیچ قطعی گازی در این استان‌ها مشاهده نشده است. با این حال کماکان به همکاری هموطنان در حفظ جریان پایدار گاز در کشور نیاز داریم و از همه مردم تقاضا داریم که با مصرف بهینه گاز در منازل خود، ما را در تامین پایدار گاز استان‌های شمالی و غربی یاری رسانند.

چگنی با بیان این‌که از یک ماه پیش با تشکیل کارگروه‌های ویژه مقابله با بحران، برنامه‌ریزی لازم را برای حفظ استمرار گازرسانی در کشور انجام داده‌ایم، اظهار کرد: نشست‌های کارگروه ویژه مقابله با بحران هر روز راس ساعت ۷ صبح در مراکز همه استان‌ها تشکیل و گزارش این جلسات به منظور تصمیم‌گیری به ستاد در تهران ارسال می‌شود.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در پایان، با تاکید بر این‌که طی فصول گرم سال، تعمیرات اساسی در پالایشگاه‌ها، ایستگاه‌های تقویت فشار و خطوط لوله گاز کشور به‌موقع انجام شده، گفت: تاسیسات گازرسانی در کشور با تمام ظرفیت و بدون هیچ مشکلی در خدمت مردم هستند.

266 بازدید
رای دادن به این مورد
(0 رای)
منتشر شده در اخبار اسلایدر
کد خبر: 1129

اوقات شرعی

ارتباط با ما

عضویت در خبرنامه سایت