شنبه 01 ارديبهشت 1403 برابر با 20 آوریل 2024

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران:شبکه گسترده نخبگان و اندیشکده‌ها در خانه گاز تشکیل شود

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران رسالت خانه گاز را ایجاد شبکه‌ای از نخبگان و اندیشکده‌ها فارغ از دسته‌بندی سیاسی و جناحی با هدف ارائه مشاوره‌های تخصصی به نهادهای تصمیم‌گیر و تدوین راهکارهایی در راستای متنوع سازی سبد انرژی کشور دانست.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، مجید چگنی، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در مراسم نکوداشت اولین سالگرد تاسیس خانه گاز ایران در مرکز مطالعات بین‌المللی انرژی که با حضور رییس کمیسیون انرژی مجلس و جمعی از مدیران ارشد صنعت نفت و گاز برگزار شد، با بیان این مطلب، اظهار داشت: جایگاه صنعت گاز از جمیع جهات در کشور بی بدیل است. سهم 75 درصدی گاز در سبد انرژی کشور و دایره گسترده‌ای از مشترکین خانگی و صنعتی و نیروگاهی سبب شده تا راه‌اندازی نهاد خانه گاز به منظور ارتقاء سطح تصمیم سازی و هم‌افزایی نخبگان ضرورت پیدا کند.

وی با بیان این‌که خانه گاز پایگاهی برای همه نخبگان و دغدغه‌مندان حوزه انرژی کشور است، گفت: شبکه سازی در بین نخبگان و تصمیم‌سازان برای صنعت گاز بسیار مهم است و خانه گاز قرار است تا شبکه‌ای از نخبگان را با هدف هم‌افزایی و تدوین راهکار درباره مسائل مبتلا‌به صنعت گاز تشکیل دهد.

معاون وزیر نفت در امور گاز در ادامه، افزود: علاوه بر مسئله‌یابی، خانه گاز در صدد خواهد بود با بکارگیری عقلانیت و تخصص، بین نهادهای تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر دخیل در حوزه انرژی و به طور مشخص صنعت گاز، وفاق ایجاد کند.

چگنی با بیان این‌که بخشی‌نگری یکی از معضلات تصمیم‌گیری در حوزه انرژی است، تصریح کرد: متأسفانه در این سال‌ها دغدغه‌های صنعت گاز آن‌طور که باید از سوی بخش‌های مختلف مورد توجه قرار نگرفت و سرانجام در زمستان امسال به دلیل مشکلات حوزه انرژی کشور و با هدف هماهنگی و هم افزایی و رفع موانع تأمین انرژی، جلسات مستمری بین بخش گاز و دیگر دستگاه‌ها برگزار شد و این نکته مثبتی بود.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در ادامه، گفت: تحلیل بازار انرژی و تجارت گاز و آینده‌پژوهی و مدل‌سازی اقتصادی، دو  مأموریت اولیه خانه گاز است که با توجه به چالش های کشور در رابطه با  تجارت گاز، مسایل زیست محیطی، قیمت گذاری و ... حتماً حوزه‌های مأموریتی این نهاد افزایش خواهد یافت.

چگنی در پایان، با اشاره به تجربه زمستان امسال و پیش‌بینی چالش‌هایی در این ارتباط در سال‌های پیش رو، خاطر نشان کرد: دو موضوع فرهنگ‌سازی و تصمیم‌سازی برای متنوع کردن سبد انرژی کشور، از اهم مواردی است که باید مدنظر خانه گاز باشد.

شایان ذکر است که در این مراسم، از سند تجارت جهانی گاز؛ شامل کتاب ۶ جلدی با عنوان «برنامه‌ها، راهبردها و فرآیندهای اجرایی جهت تحقق اهداف و چشم‌اندازهای جمهوری اسلامی ایران بر تجارت گاز طبیعی و فرآورده‌های جانبی» رونمایی شد.

250 بازدید
رای دادن به این مورد
(0 رای)
منتشر شده در اخبار اسلایدر
کد خبر: 1174

اوقات شرعی

ارتباط با ما

عضویت در خبرنامه سایت