جمعه 07 ارديبهشت 1403 برابر با 25 آوریل 2024

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران:خط انتقال گاز صالح آباد - تربت جام تأمین کننده گاز 10 شهر و 166 هزار مشترک

مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران با اشاره به این که خط انتقال گاز صالح آباد - تربت جام یکی از طرح های مهم در تقویت پایداری گاز در شمال شرق کشور خواهد شد، گفت: با بهره‌داری از خط مذکور، 10 شهر و 166 هزار مشترک از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند خواهند شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، مجید چگنی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، در مراسم آغاز عملیات اجرایی طرح خط انتقال 16 اینچ صالح آباد- تربت جام که با حضور جواد اوجی، وزیر نفت، جلیل رحیمی جهان آبادی نماینده مردم تربت جام در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولین مدیران استانی و صنعت نفت به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه آغاز عملیات اجرایی این خط را تحولی مهم در روند گازرسانی به مناطق شرق و شمال شرق کشور عنوان کرد.

معاون وزیر نفت با اشاره به تاکید جدی وزیر نفت برای آغاز عملیات اجرایی این طرح در سریعترین زمان ممکن گفت: با توجه به شرایط سختی که در زمستان امسال که همه شاهد آن بودیم، و با توجه به تاکیدات وزیر نفت ضروری بود که عملیات اجرای این طرح هرچه زودتر برای تقویت پایداری گاز در شمال شرق کشور به ویژه تربت جام آغاز شود که با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و با همکاری مسئولین در استان خراسان رضوی امروز عملیات اجرایی آن آغاز شد.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه با بهره‌برداری از خط مذکور، 10 شهر و 166 هزار مشترک از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند خواهند شد تصریح کرد: به منظور تقویت خط گازرسانی پایدار در شمال و شمال شرق کشور علاوه بر این پروژه چند پروژه اصلی دیگر در دستور وزارت نفت و شرکت ملی گاز ایران قرار دارد که از جمله آن خط لوله انتقال 36 اینچ دوراهی دشتک-نهبندان است که موجب تقویت خط انتقال گاز در این منطقه از کشور می‌شود.

عملیات اجرایی خط لوله 11 سراسری در دستور کار

چگنی در ادامه افزود: ضمن این که عملیات اجرایی خط لوله 11 سراسری نیز در دستور کار قرار دارد که طراحی آن قبلا انجام شده و ایستگاه تقویت فشار گاز آرادان نیز از دیگر طرح‌ها بوده که در تقویت شبکه گاز شمال شرق بسیار موثر است و به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی در پایان با اشاره به اجرای طرح‌های ذخیره سازی گاز در  مناطق شمال شرق کشور گفت: علاوه تقویت خطوط انتقال طرح‌هایی در بحث ذخیره سازی گاز به صورت مینی ال ان جی و سی ان جی در شهرک‌های صنعتی در دستور کار است که با توجه به شرایط مناطق و متقاضیانی که در واحدهای صنعتی داریم به فضل خدا انجام خواهیم داد. همچنین مخزن ذخیره سازی شوریجه (D) نیز در حال اجرا است.

300 بازدید
رای دادن به این مورد
(0 رای)
منتشر شده در اخبار اسلایدر
کد خبر: 1175

اوقات شرعی

ارتباط با ما

عضویت در خبرنامه سایت