شنبه 01 ارديبهشت 1403 برابر با 20 آوریل 2024

تقاضامحوری هدفمند برای رفع نیازهای فناورانه؛ رویکرد شرکت ملی گاز ایران در نمایشگاه بیست و هفتم

تبیین رویکرد شرکت ملی گاز ایران در نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی؛

تقاضامحوری هدفمند برای رفع نیازهای فناورانه؛ رویکرد شرکت ملی گاز ایران در نمایشگاه بیست و هفتم

«تقاضا محوری هدفمند»، رویکرد اصلی شرکت ملی گاز ایران برای حضور و مشارکت در بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی است.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، مجید چگنی، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، با بیان این مطلب، اظهار کرد: صنعت گاز ایران همواره جزء صنایع پیشرو در مسیر بهره‌گیری از تولیدات ساخت داخل و تقویت تولیدکنندگان داخلی بوده است.

وی ادامه داد: در این بین، با توجه به توسعه کمی و کیفی شرکت‌های دانش بنیان در سال‌های اخیر در کشور و تمرکز عمده این شرکت‌ها بر رفع نیازهای مبتنی بر فن‌آوری، شرکت ملی گاز ایران هم استقبال قابل توجهی از محصولات این شرکت‌ها داشته و از سال گذشته، مطابق با منویات مقام معظم رهبری، برنامه‌ریزی جدی و کاربردی در این زمینه صورت گرفته است.

چگنی در توضیح این مطلب، با بیان این‌که صنعت گاز، قلب تپنده انرژی کشور است که امروز در تمام شمول زندگی شخصی، کاری و صنعتی مردم، تأثیر بسزایی دارد، از دستاوردهای به نمایش درآمده شرکت ملی گاز ایران در غرفه مربوطه سخن گفت و خاطرنشان کرد: در این راستا، شرکت ملی گاز ایران در نمایشگاه مذکور، با تقویت و تعمیق ارتباط با مجموعه‌های دانش‌بنیان و صاحب فناوری، به منظور برآورده کردن نیازهای فناورانه صنعت گاز، حمایت از کالاهای تولید داخل و ساخت بار اول فناورانه را افزایش خواهد داد.

معاون وزیر نفت در امور گاز در چارچوب جهاد تبیین، بر لزوم امیدآفرینی و آگاه‌سازی مردم از خدمات و تلاش‌های مسئولانه مجموعه شرکت ملی گاز ایران در نمایشگاه امسال تاکید کرد و گفت: این نمایشگاه فرصت ارزشمندی برای آشنایی مردم و کارشناسان و مسئولان امر با خدمات ارزنده صنعت گاز در رونق و رشد تولید و مجاهدت‌های همکاران ما در گازرسانی پایدار به اقصی نقاط کشور در 4 دهه اخیر است. 

چگنی با اشاره به ظرفیت‌های خوب شرکت‌های ایرانی در صنعت نفت و گاز گفت: نمایشگاه امسال همچنین فرصت خوبی برای افزایش سطح تعامل مجموعه‌های دانش‌بنیان با صنعت گاز و ارتقاء سطح همکاری با شرکت‌های داخلی دانش‌بنیان است و باید برنامه منسجمی برای استفاده از دستاوردهای این شرکت‌ها در نمایشگاه اندیشیده شود.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با اشاره به این‌که بنابر اعلام رسمی دولت، وزارت نفت 6/15 درصد از سهم  رشد اقتصادی کشور را رقم زده، گفت: کارکنان وزارت نفت با دشواری‌های متعدد، مشغول خدمت‌رسانی و حرکت دادن چرخ اقتصاد کشور هستند و این تلاش‌ها مصداق مجاهدت و فداکاری است، ضمن آن که مدیریت شرایط دشوار ناشی از ناترازی گاز که نتیجه عدم برنامه‌ریزی مناسب در سال‌های گذشته بوده نیز، یکی از بارزترین مصادیق فداکاری و خدمت‌رسانی مخلصانه مهندسان و کارشناسان صنعت گاز در اقصی نقاط کشور می‌باشد.

معاون وزیر نفت در امور گاز در پایان، با ابراز امیدواری نسبت به استقبال خوب مجموعه‌های دانشگاهی، پژوهشگاه‌ها و  محافل علمی و تحقیقاتی از نمایشگاه، به مسئله بهره‌وری اشاره کرد و گفت: ارتقای بهره‌وری و رشد عملکرد در بخش‌های مختلف باید در دستور کار مدیران هر بخش باشد و گزارش علمکرد و دستاوردهای ناشی از ارتقای بهره‌وری باید به طور شایسته به جامعه منعکس و در اختیار مسئولین قرار گیرد.

205 بازدید
رای دادن به این مورد
(0 رای)
منتشر شده در اخبار اسلایدر
کد خبر: 1220

اوقات شرعی

ارتباط با ما

عضویت در خبرنامه سایت