پنج شنبه 09 فروردين 1403 برابر با 28 مارس 2024

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران خبر داد؛ 60 درصد صرفه‌جویی مالی با بهره‌مندی از قطعات و تجهیزات تولید داخل

پیش‌بینی می‌شود حجم انتقال گاز در سال ۱۴۰۲، به ۲۸۰ میلیارد مترمکعب برسد.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، غلامعباس حسینی، مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران در حاشیه سومین روز از بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی، در نشستی خبری، با اعلام این خبر، اظهار کرد: سال گذشته، ۲۷۴ میلیارد مترمکعب گاز طبیعی به‌وسیله خطوط انتقال به مبادی مشخص‌شده تحویل داده شدکه نسبت به سال پیش از آن، رشدی  ۲.۲ درصدی را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد:‌ این در حالی است که سال ۱۴۰۱ و پیش از آغاز فصل سرد سال، ۱۰۷ مورد تعمیرات اساسی، ۳ هزار کیلومتر پیگرانی هوشمند، ۱۱۰۰ مورد تعمیرات و ۴۸ هزار کیلومتر نشت‌یابی در مجموعه تأسیسات و خطوط شرکت انتقال گاز انجام شد.

حسینی با بیان این‌که شرکت انتقال گاز ایران، گاز طبیعی را به ۲۲۰۰ ایستگاه تقلیل فشار، شهرها و صنایع بزرگ مانند پتروشیمی‌ها و نیروگاه‌ها تحویل می‌دهد، گفت: این در حالی است که در سه نقطه نیز، تزریق گاز به چاه‌های نفت و همچنین تحویل گاز به مخازن ذخیره‌سازی شوریجه و سراجه انجام می‌شود؛ ضمن آن‌که ۹۰ ایستگاه تقویت فشار گاز هم برای مبادی تحویل گاز در این شرکت استقرار دارد.

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران با بیان این‌که این شرکت بزرگ‌ترین دارایی فیزیکی شرکت ملی گاز ایران را داراست، تصریح کرد:‌ در مجموع ۳۹ هزار کیلومتر خطوط انتقال گاز فشار قوی، ۹۰ ایستگاه تقلیل فشار، ۶۱ یارد عملیاتی و 330 کمپرسور در کشور وجود دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، از افزایش ۱۷ درصدی صادرات گاز از مبادی خطوط انتقال خبر داد و افزود: این مقدار از ۱۷ میلیارد مترمکعب در سال ۱۴۰۰، به ۲۰ میلیارد مترمکعب در سال ۱۴۰۱ رسید، ضمن این‌که در این بازه زمانی، شاهد افزایش ۶.۴ درصدی ساعت کارکرد توربین‌ها و قابلیت اطمینان ۹۸.۹ درصدی در مجموعه تأسیسات و خطوط انتقال گاز کشور نیز بودیم.

به گفته حسینی، افزایش حضور ۳۵ درصدی شرکت‌های داخلی و ۱۰۰ درصدی شرکت‌های خارجی به‌رغم تحریم‌های ظالمانه دشمنان، نشان می‌دهد که این نمایشگاه امسال از نظر کیفی و کمّی نسبت به سال‌های گذشته، وضع مناسب‌تری دارد.

اجرای سیاست برون‌سپاری در شرکت انتقال گاز ایران

وی با اشاره به سیاست برون‌سپاری در شرکت انتقال گاز ایران، اظهار کرد: تاکنون 7 ایستگاه از ایستگاه‌های انتقال گاز همچنین همه خدمات، حراست، پشتیبانی، تعمیرات کمپرسورها و بهره‌برداری، با توجه به قرارداد جدید که بر مبنای شاخص‌محوری است، به بخش خصوصی واگذار شده است.

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران در ادامه، از ۶۰ درصد صرفه‌جویی مالی به‌دلیل بهره‌مندی از قطعات و تجهیزات تولید داخل خبر داد و گفت: اکنون همه اقدامات مربوط به تعمیرات اساسی در داخل کشور انجام می‌شود و شرکت‌هایی مانند OTC و مپنا، بخش عمده‌ای از توربین‌های انتقال گاز را تعمیر و تجهیز می‌کنند.

حسینی در پایان، بار دیگر بر آمادگی شرکت انتقال گاز ایران برای ورود به فصل زمستان و انتقال پایدار گاز، تأکید کرد.

186 بازدید
رای دادن به این مورد
(0 رای)
منتشر شده در اخبار اسلایدر
کد خبر: 1222

آخرین اخبار

اوقات شرعی

ارتباط با ما

عضویت در خبرنامه سایت