شنبه 08 ارديبهشت 1403 برابر با 27 آوریل 2024

وزیر نفت خبر داد:افزایش سهم ایران در تجارت انرژی؛ اولویت برنامه‌های وزارت نفت

افزایش سهم ایران در تجارت انرژی با کشورهای همسایه در اولویت برنامه‌های وزارت نفت قرار دارد.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، جواد اوجی، وزیر نفت امروز چهارشنبه، ۱۷ خردادماه در حاشیه نشست هیئت دولت با بیان این مطلب و اشاره به دیپلماسی انرژی در دولت سیزدهم، اظهار کرد: در دولت سیزدهم یکی از محورهای اصلی، بحث دیپلماسی انرژی است و در این زمینه، وزارتخانه‌های نفت و امور خارجه تلاش‌های بسیاری داشته‌اند.

وی با بیان این‌که واردات، ترانزیت و سوآپ گاز و سهم ایران از تجارت گاز در منطقه در حال افزایش است و برنامه‌هایی مطلوبی نیز در حال اجرا داریم، افزود: اصل بدهی بابت واردات گاز از ترکمنستان که مربوط به دوره‌های‌ مختلف بوده، با تلاش دولت سیزدهم تسویه شد.

وزیر نفت درباره این‌که چرا جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان دارنده دومین ذخایر گازی، گاز وارد می‌کند، تصریح کرد: روسیه نخستین ذخایر گاز جهان را دارد و براساس آمار برای واردات، صادرات، ترانزیت و سوآپ هم برنامه‌ریزی کرده و این سهم تجارت است، ایران هم در همین زمینه تلاش می‌کند و تاکنون دستاوردهای مطلوبی داشته است.

اوجی در پایان، تصریح کرد: در ۲۰ ماه گذشته در حوزه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی اتفاق‌هایی افتاده و حرکت به سمت احداث پالایشگاه‌های فراسرزمینی از جمله این موارد بوده که برای نخستین بار پس از پیروزی انقلاب اسلامی رقم می‌خورد.

 

 

273 بازدید
رای دادن به این مورد
(0 رای)
منتشر شده در اخبار اسلایدر
کد خبر: 1244

ارتباط با ما

عضویت در خبرنامه سایت