دوشنبه 10 ارديبهشت 1403 برابر با 29 آوریل 2024

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران خبر داد؛ 60 درصد صرفه جویی ارزی با بومی سازی تجهیزات در شرکت انتقال گاز ایران

اعتماد شرکت انتقال گاز ایران به تولیدکنندگان داخلی در ساخت بیش از ۷۵۰ قطعه مورد نیاز این شرکت در ایستگاه‌های تقویت فشار، صرفه جویی ارزی ۶۰ درصدی را برای کشور به ارمغان آورده است.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، غلامعباس حسینی، مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران در نشست خبری با اصحاب رسانه که روز شنبه ۱۴ مردادماه در سالن کنفرانس این شرکت برگزار شد، با بیان این مطلب، اظهار داشت: علاوه بر این، شرکت انتقال گاز ایران در راستای تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان و بهره‌گیری از توانمندی تولیدکنندگان داخلی، ساخت و تولید ۴۵۰ قطعه دیگر را نیز در دستور کار دارد.

وی ادامه داد: هم اکنون در سطح کشور، دو شرکت موفق به تولید توربین مورد نیاز صنعت گاز شده و دانش فنی آن را بومی‌سازی کرده‌اند که در ایستگاه‌ها استفاده می‌شود.

حسینی در ادامه، با بیان این‌که حفظ و نگهداری 70 درصد از دارایی‌های فیزیکی شرکت ملی گاز ایران بر عهده شرکت انتقال گاز است، افزود: در همین راستا، هم اکنون فیلترهای هوا، گاز و نیز روغن‌های مصرفی هم با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان در داخل کشور تولید می‌شوند.

آمادگی شرکت انتقال گاز برای فصل سرما

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران در بخش دیگری از سخنان خود، از آمادگی این شرکت برای ورود به فصل زمستان خبر داد و گفت: همزمان با انتقال پایدار جریان گاز از مبادی مختلف، تعمیرات اساسی تأسیسات این شرکت به منظور آمادگی برای ورود به فصل سرد سال در حال انجام و مطابق برنامه، در حال حاضر 50 درصد از این تعمیرات انجام شده است.

وی با بیان این‌که برای انتقال روزانه یک میلیارد مترمکعب گاز در کشور زیرساخت و ظرفیت انتقال وجود دارد، گفت: از ابتدای امسال تا دهم مردادماه، ۹۸ میلیارد مترمکعب گاز به مبادی مصرف منتقل شده که این حجم نسبت به زمان مشابه پارسال ۴ میلیارد مترمکعب افزایش یافته است.

حسینی در رابطه با حجم انتقال گاز در سال گذشته، گفت: سال گذشته در مجموع شرکت انتقال گاز ایران 274 میلیارد مترمکعب گاز را به مشترکین بخش‌های مختلف تحویل داد که بیشترین آمار روزانه انتقال گاز مربوط به روز 21 بهمن با 858 میلیون مترمکعب بود.

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران درباره تزریق گاز به میادین نفت نیز، گفت: متوسط تزریق گاز به میادین نفتی به جز در زمستان، در دیگر ایام سال، به 8 تا 9 میلیون مترمکعب در روز می‌رسد.

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران در رابطه با زیرساخت موجود برای صادرات گاز در این شرکت توضیح داد: در حال حاضر، ظرفیت روزانه 100 میلیون مترمکعب صادرات گاز از خطوط ششم و نهم انتقال گاز در کشور وجود دارد.

به گفته حسینی، با توجه به جغرافیای متنوع کشور، همکاران ما شرایط کار عملیاتی، یعنی سرمای منفی 30 درجه تا گرمای بالا 50 درجه را تحمل می‌کنند تا جریان پایدار گاز در بخش‌های مختلف خانگی، تجاری، نیروگاهی و صنعتی بر قرار باشد و معیشت مردم و توسعه اقتصاد کشور مختل نشود. 

حسینی در پایان، ضمن سپاسگزاری از همکاران خود در مجموعه شرکت انتقال گاز ایران به جهت تلاش شبانه‌روزی برای انتقال پایدار و ایمن گاز به مردم، بر لزوم توجه به مصرف بهینه گاز اشاره کرد و گفت: بدون شک مجاهدت همکاران ما در زمستان سال گذشته، نقش بی‌بدیلی در حفظ جریان پایدار گاز در کشور داشته است.  

188 بازدید
رای دادن به این مورد
(0 رای)
منتشر شده در اخبار اسلایدر
کد خبر: 1280

ارتباط با ما

عضویت در خبرنامه سایت